Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3646x
Článek zobrazen:
3x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Když „stěrače nestírají“

Jak je důležité kontrolovat stav stěračů u vašeho automobilu? Hodně. Protože jejich dobrá kondice rozhoduje o tom, jestli budete za všech okolností dobře vidět na cestu, nebo ne.

Když „stěrače nestírají“

Bez milosti

Vlastně nejde ani tak o to, jestli „stěrače stírají,“ jako o způsob, jakým svou práci dělají. Pokud stírají špatně, nechávají za sebou špinavé stopy, poskakují po skle, skřípají a vržou, a hlavně už bezezbytku neodstraňují vodu  - je tu jediná dobrá rada.

Když „stěrače nestírají“

Bez milosti je vyměňte za nové. A nečekejte na jaro nebo na podzim. Jejich životnost s největší pravděpodobností končí právě teď. 

Tak kdy vlastně?

Právě jarní nebo podzimní období totiž odborníci všeobecně označují za ten správný čas na jejich výměnu. A výrobci je v tom samozřejmě rádi utvrzují - bodejť ne! Jak se však ukazuje v praxi, stěrače raději vyměňujte vždy, když je to zkrátka potřeba.

Když „stěrače nestírají“

Bez ohledu na aktuální roční období. Na životnost stěračů má přece vliv celá řada okolností, i to, zda parkujete venku na ulici nebo v garáži. O povětrnostních podmínkách, kterým jsou během cest vystaveny, ani nemluvě.

Nastírané kilometry

Nakonec - v našich klimatických podmínkách by měly být plně funkční i po ujetí asi tak deseti tisíc kilometrů. A to včetně předpokladu, že stěrače, při průměrných měsíčních dešťových srážkách, samy „nastírají,“ během svého pohybu po čelním skle, až neuvěřitelných 1 500 kilometrů ročně. Tedy - čistě teoreticky.

Univerzální raději ne

I když leckdy evidentně stačí jen nové gumičky, řada motoristů se přiklání k výměně hned celé dvojice předních stěračů najednou. Pokud se k tomu rozhodnete, dbejte při jejich výběru vždy na správné rozměry, a vyhněte se přitom těm levným, univerzálním, ze supermarketů. Nejspíš na sklo vašeho vozidla ve finále stejně přesně nesednou.

Když „stěrače nestírají“

Se stěrači známých výrobců, jako jsou třeba Hella, Valeo, Champion, Bosch i dalších, chybu jistě neuděláte - jejich stírací schopnosti, zpracování i použité materiály představují přece jenom vyšší level. Ostatně jen firma Bosch ve své továrně v belgickém Tienenu, největší i ve světovém měřítku, vyrábí denně 350 tisíc vysoce kvalitních stěračů v sedmi stovkách variant.

Když „stěrače nestírají“

Před 117 lety poprvé

Jen pro zajímavost - první automobilový stěrač si nechala patentovat před 117 lety, v říjnu roku 1903 (někteří znalci hovoří o listopadu), americká realitní makléřka Mary Andersonová. Ovšem tehdy šlo o jakési dřevěné, gumou potažené ráhno, s nímž řidič zevnitř vozu pohyboval po čelním skle sem a tam. Navíc bylo přenosné, takže jej tehdejší šoféři mohli do akce nasazovat jen za deště… Ale, jak už to bývá, k sériové výrobě nikdy nedošlo - dokud „nevypršela“ patentová práva. Stěrače v základní výbavě automobilů se tak objevily až v roce 1922, a to ve vozech Cadillac.  

30.07.2020
autor: Ivan Mašek
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Když „stěrače nestírají“
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3646x
Článek zobrazen:
3x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis