Nahoru
Dolu
Zaškrtněte kategorii, ve které chcete hledat.
KontaktyAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovory
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Testy
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
143x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Testy
Články

První test pneu pro dodávky v roce 2019

Tentokrát přišel, jako první s výsledky testu letních pneumatik pro rok 2019, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), jedna z nejstarších, a s 20 milióny členů i největší motoristická organizace na světě.

Katastrofální výsledky

A vůbec poprvé se věnoval pneumatikám s rozměrem 215/65 R16C, tedy především pro lehká užitková vozidla i obytné vozy. Ostatně ADAC se často objevuje v projektech týkajících se bezpečnosti silničního provozu, a snaží se ji podpořit třeba zrovna testováním pneumatik.  Ale dopadlo to špatně. Označení, jako „nevhodné“, totiž získalo hned devět z šestnácti testovaných modelů. A verdikt „velice dobrý“ nebo alespoň „dobrý“ neslyšel dokonce žádný z nich… A tak s nejlepší s výslednou známkou „uspokojivý“ skončily gumy indické značky Apollo, konkrétně model Altrust. A to díky zcela průměrným jízdním vlastnostem na suchu i mokru. Tady jsou výsledky:

  1. Apollo Altrust
  2. Goodyear Efficientgrip Cargo
  3. Pirelli CARRIER
  4. Nokian cLine VAN
  5. Continental VanContact 200

Ve středu tabulky se potom seřadily pneumatiky Maxxis Vansmart MCV3+, Kumho PorTran KC53, Falken Linam VAN01, Uniroyal RainMax 3 VAN, Michelin Agilis+, Fulda Conveo Tour 2. A samý závěr patří značkám Nexen Roadian CT8, Sava Trenta 2, Semperit Van-Life 2, Hankook Vantra LT RA18 a Kleber Transpro.

Ať se chytnou za nos!

Příčiny vidí ADAC především ve skutečnosti, že výrobci pneumatik pro dodávkové vozy dávají až příliš velký důraz na co největší kilometrový nájezd, oproti požadavkům na bezpečnou jízdu. Ale nejsou v tom sami. Nízké provozní náklady mají jako svou prioritu zejména provozovatelé velkých firemních flotil a výrobci se jim „jenom“ snaží vyjít vstříc. Doporučuje proto manažerům přehodnotit svůj přístup k výběru pneumatik pro dodávky, a bezpečnost jízdy neodsouvat do pozadí. A připomíná osud pneumatik Fulda, které sice dokážou najet až 75 tisíc kilometrů, ale z osmdesátky zastaví na mokré vozovce až po pětapadesáti metrech. Přitom normální vzdálenost se pohybuje pod čtyřiceti metry. A aby toho nebylo málo, kromě neúměrně dlouhé brzdné dráhy, dochází i k nevyhovujícímu bočnímu vedení při jízdě na mokré vozovce…

23.02.2019
autor: Ivan Mašek
Podobné články

Špičková gastronomie s vůní pneumatik

Michelin nejsou jen pneumatiky. I Michelin Guide je světovým fenoménem. Přes gastronomii.
Celý článek

STK pod kontrolou

Loňská novela silničního zákona. Stáčení tachometrů za půl milionu. A STK ztrácejí monopol.
Celý článek

Čerstvé přírůstky mezi automobilovými pneumatikami

Ford Focus Active dostává pneumatiky od Hankooku již z výroby, další model se představuje právě teď.
Celý článek

Michelin a pneumatiky ze dřeva

Michelin má dřevěné pneumatiky. Blíží se konec přezouvání? Možná za dvacet let...
Celý článek
Zpět na výpis