Nahoru
Dolu
Zaškrtněte kategorii, ve které chcete hledat.
KontaktyAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovory
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
137x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Vítěz světové soutěže Good Design Awards

Nexen Roadian MTX jako umělecké dílo 

Společnost Nexen Tire získala významné ocenění v soutěži Good Design Awards za rok 2018 v kategorii Doprava. A to díky automobilovým pneumatikám Roadian MTX, které se v Chicagu představily s unikátním designem - jako umělecké dílo svého druhu.

„Vítězství v jedné z kategorií Good Design Award uznává vynikající designové schopnosti společnosti Nexen Tire na globálním trhu,“ radoval se Kyungwoo Cheon, viceprezident pro výzkum a vývoj společnosti Nexen Tire.

Machine nebo Beast?

Pneumatiky Roadian MTX ocenění získaly především za své dvě povedené varianty bočnic. První z nich, „Machine“, se sice ještě nese v duchu tradičních terénních pneumatik. Ovšem druhá s názvem „Beast“, je mnohem výraznější, a znamená v jihokorejském barvitém pojetí překladu něco jako mohutné, nebezpečné zvíře, navíc s velkými drápy. Nicméně oba pláště jsou určeny především pro jízdu v terénu.

X jako Extreme

Pneumatika Nexen Roadian MTX Mud Terrain, v jejímž označení písmeno X znamená „Extreme“, mají současně i vynikající vlastnosti při jízdě v prakticky jakémkoli povrchu. A to nejen díky optimalizovaným hlubokým drážkám, ale i své konstrukci se super tuhými bloky běhounu. Jejich takzvané „Zig-Zag“ rozmístění navíc poskytuje vynikající trakci, a výborně také odvádějí vodu na mokré vozovce.  Pneumatiky MTX mají třívrstvou (3-Ply) konstrukci pro větší stabilitu a vyšší odolnost při jízdě po nezpevněných cestách. Proto tak velmi dobře zabírají jak ve vysloveném bahně, tak i v terénu plném kamení. K jízdnímu komfortu přispívá i patentovaná technologie k potlačení hluku. Pneumatika je totiž vyrobena tak, aby nedocházelo k vzájemnému kontaktu bloků běhounu. Tím snižuje hladinu hluku při přechodu jízdy například z terénu na asfalt.

Pocta designérům

Prestižní cenu Good Design uděluje od roku 1950 Muzeum architektury a designu Athenaeum v Chicagu, ve spolupráci s Evropským střediskem pro architekturu, umění, design a urbanistiku. A to celkem ve 25 kategoriích - například z oblasti dopravy, elektroniky, počítačů, nábytku nebo architektury a podobně. Proto, aby ocenilo a tím podpořilo nejen pozoruhodné výrobky na trhu jako takové, ale i přední světové designéry. Soutěž Good Design je nejstarší a nejprestižnější součástí Global Awards for Design Excellence a Design Innovation. 

Nexen Tire

Jihokorejská společnost Nexen Tire patří mezi významné světové výrobce pneumatik, s centrálami v Yangsanu a Soulu. Byla založena v roce 1942 pod názvem Heung-A Tire Company, a v roce 1956 vyrobila první pneumatiku na Korejském poloostrově. V letech 1987 - 1991 spolupracovala s francouzským Michelinem. V roce 2000 změnila svůj název na dnešní Nexen Tire, spojením anglických slov Next a Century.

První pneumatikárna Nexen Tire mimo Asii, s nejpřísnějšími bezpečnostními i ekologickými parametry, roste v České republice, v průmyslové zóně Triangle u města Žatec. Nexen tire zpočátku investuje na ploše 35 hektarů do výrobních linek na 22 miliard korun, a roční produkce má dosahovat až 12 milionů pneumatik.

20.02.2019
autor: Ivan Mašek
Podobné články

Špičková gastronomie s vůní pneumatik

Michelin nejsou jen pneumatiky. I Michelin Guide je světovým fenoménem. Přes gastronomii.
Celý článek

STK pod kontrolou

Loňská novela silničního zákona. Stáčení tachometrů za půl milionu. A STK ztrácejí monopol.
Celý článek

Čerstvé přírůstky mezi automobilovými pneumatikami

Ford Focus Active dostává pneumatiky od Hankooku již z výroby, další model se představuje právě teď.
Celý článek

Michelin a pneumatiky ze dřeva

Michelin má dřevěné pneumatiky. Blíží se konec přezouvání? Možná za dvacet let...
Celý článek
Zpět na výpis