Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog, Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1875x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Bez pořádných bot - za volant nelez!

Španělé řízení naboso i v žabkách rovnou zakázali

Snad každý, jen trochu soudný motorista, musí uznat, že řízení auta nebo motorky třeba v pantoflích, není určitě to pravé. Zvlášť, když už si to aspoň jednou vyzkoušel. Nebo ne?

Jen s pevnou, lehkou obuví

Jistě, někomu to nepřijde vůbec „ujeté“, nicméně správné obutí, tedy v tomto případě pevná a přitom lehká obuv, by měla být při řízení jaksi samozřejmostí. Bez ní bychom za volant ani za řídítka usedat raději neměli.

Bez pořádných bot - za volant nelez!

Experti na dopravní bezpečnost ještě přidávají, že kromě pantoflí, jsou jako potenciálně nebezpečné i sandály s volnou patou, i takzvané žabky, botky s vysokým podpatkem i s příliš dlouhými tkaničkami, s hladkou a kluzkou podrážkou, i boty příliš velké a jen tak ledabyle nazuté… A chytají se za hlavu, když vidí, jak někdo řídí dokonce úplně bez nich. I když uznávají, že letní vedra k něčemu takovému mohla svádět.

Příslovečné pantofle

Jenomže není to jen plané strašení. Za nevhodnou obuv při řízení se táhne celá řada i kuriozních dopravních nehod. Vždyť i ty nejbanálnější, kdy právě příslovečné pantofle sjedou řidiči z nohy a připletou se zrovna pod brzdový pedál, mohou mít fatální následky… Raději nedomýšlet. Jisté je, že v mnoha ohledech jsou za příkladnou obuv označovány boty sportovního střihu, které z pedálů je tak nesklouznou, a řidiči v nich stále mají potřebnou citlivost.

Bez pořádných bot - za volant nelez!

Co si obujete, to taky máte!

Pravdou ovšem je, že otázku, jaké boty jsou tedy pro řízení vhodné či nevhodné, nejen česká legislativa prostě neřeší. Zákonodárce asi vůbec nenapadlo, že to někdy bude potřeba… Takže co si na nohy obujete, je zkrátka vaše věc. Samozřejmě kromě řidičů z povolání, a to vzhledem k platným předpisům o bezpečnosti práce, takže jim zaměstnavatel adekvátní obutí při výkonu povolání nařídit může.

Bez pořádných bot - za volant nelez!
 

Krácení pojistného, přinejmenším

Jestliže vám policisté pokutu za nevhodné obutí dát nemohou ani kdyby chtěli, v případě nehody však takové okolnosti zanést do protokolu mohou. A v tom případě logicky zbystří zase pojišťovny. A jak upozorňuje například ÚAMK, pokud vyjde najevo, že k nehodě fakticky došlo v důsledku podklouznutí nohy právě v letní obuvi, „může následovat krácení pojistného a další postihy…“ Řidič zkrátka musí udělat vše pro bezpečnou jízdu v silničním provozu. Včetně vhodného obutí.

Jak je to jinde?

Dopravní předpisy v jednotlivých evropských zemích sice také obuv za volantem automobilu, případně za řídítky motocyklu nebo skútru, nijak detailně neřeší. Obecně však vycházejí z faktu, že motoristé z obou skupin, díky nevhodné obuvi, hůř ovládají pedály. A dál ještě z oprávněného předpokladu, že ztížená manipulace s vozidlem může vést k dopravním nehodám, které by se jinak, se správnou obuví, nikdy nestaly. Podle toho pak policisté při udílení případných sankcí postupují. „Pokud řídíte bosi, těžko můžete vyvinout stejně silný tlak na brzdový pedál, jako v botách“ připomínají například Švýcaři.

Bez pořádných bot - za volant nelez!

Ale i jinak bezstarostní Italové zdůrazňují, že když policie označí jako příčinu dopravní nehody řízení naboso nebo s nevhodnou obuví, pojišťovny mohou vymáhat po motoristovi náhradu škody za nedodržení tamního Kodexu silnic. Nicméně nejpřísnější jsou v tomto ohledu Španělé, kteří jízdu naboso i v žabkách rovnou zakázali. A Britové. Na ostrovech totiž stanovili přímo zákonem, jaké obutí mají mít řidiči na nohách. Aby jim nebránilo v bezpečném ovládání vozidla.

Zdroj: ÚAMK, Platforma Vize 0

Foto: ilustrační

05.09.2023
autor: Ivan Mašek
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Bez pořádných bot - za volant nelez!
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1875x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

6 důvodů proč kupovat nové pneu

Lákala mě malá cena pneumatiky, ale pak jsem byl zklamanej a stejně jsem si musel nakonec koupit novou pneumatiku. Proč tedy kupovat nové pneumatiky? 6 důvodů proč kupovat nové pneu
Celý článek

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek
Zpět na výpis