Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1419x
Článek zobrazen:
Články

Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?

Tak určitě. Nízkoprofilové pneumatiky mají bezesporu něco do sebe. Dostávají je už z prvovýroby výkonné automobily sportovního střihu střední a zejména vyšší třídy. Dělají radost tuningovým nadšencům. Nejsou ale pro každého. A zdaleka nejen kvůli vyšší pořizovací ceně.

Proč tolik mudrovat?

Na prémiových, případně patřičně vytuněných vozech, působí stylově, elegantně, s nádechem jedinečnosti, a velké lité disky na nich obzvlášť vyniknou.

Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?

Ovšem ačkoli pneumatiky s nízkým profilem bezpečně poznáme už na první pohled, odborníci přesto mají pocit, že bychom je měli nějak definovat. Takže by u nich, teoreticky, neměla výška profilu přesahovat 40 procent šířky běhounu. Ale nakonec - proč tolik mudrovat?

Co z toho plyne?

Hodně zjednodušeně řečeno - čím je u rozměru pláště číslo profilu nižší, to za lomítkem, tím je jaksi nízkoprofilovější. Ovšem současně to může být i taková pneu, jejíž profil se dnes stále ještě pohybuje okolo hodnoty tak 50 až 55. Časy se však i v pneumatikářském průmyslu mění, takže ani profil 55 už pomalu přísnějším kritériím neodpovídá, a zakrátko zřejmě přestane být i tím hraničním.

Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?

Jen pro zajímavost - Evropské sdružení výrobců pneumatik a disků - ENTRO (European Tire and Rim Technical Organisation) před lety uznávalo číslo 20 jako nejnižší profilovou hodnotu. Poté však přišly značky Kumho a Nexen s ještě o něco nižší cifrou - 15. V prvním případě to bylo u modelu Ecsta SPT KU31 385/15 RZ22, v tom druhém u verze N3000 s rozměry 365/15 RZ24.

Efektní, ale dražší

K oceňovaným výhodám nízkoprofilových plášťů patří, mimo jiné, širší kontaktní plocha a tím i lepší přilnavost k vozovce, vyšší směrová stabilita při rychlé jízdě, lepší ovladatelnost i brzdný výkon jak za sucha, tak i za mokra. Naopak k nevýhodám se řadí častější riziko poškození, třeba při najetí na obrubník, při podhuštění či přetížení vozu.

Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?

Rychleji se opotřebovávají, nabízejí přece jenom slabší jízdní komfort vzhledem k omezenějším tlumícím schopnostem, a jsou hlučnější. A v neposlední řadě i náročnější na výrobu, takže dražší.

Na každé auto se nehodí

Na každý vůz se navíc prostě nehodí. Takže pokud se chystáte obouvat nízkoprofilové gumy i na svůj automobil, podívejte se raději do velkého techničáku, co na to říká výrobce. Jinak žádný problém. V portfoliu je mají všichni přední výrobci, verze Run Flat nevyjímaje.

Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?

Stále oblíbené jsou, namátkou, modely Continental ContiSportContact 5P 325/25 R20, Bridgestone Potenza RE040 245/45 R18 96 W Run Flat, Michelin PS2 Sport Pilot 295/25 R21, Goodyear Ultra Grip Ice 2 245/45 R18 100 T XL FP, Pirelli P Zero Red 305/25 R19, Hankook Ventus S1 Evo3 K127 245/45 R18 100Y XL, Yokohama Advan Sport V103 305/25 R20, Toyo Proxes 4 295/25 R 20, Sava Eskimo HP2 245/45 R18 97 V XL a celá řada dalších.

Zdroj: ENTRO

Foto: ilustrační

23.06.2023
autor: Ivan Mašek
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Nízkoprofilové pneumatiky. Vysněný ideál?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1419x
Článek zobrazen:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis