Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na Megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
930x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne?

 Zima už pomalu klepe na dveře, a s ní se blíží i čas zimních dovolených třeba na horách. Samozřejmě nejen u nás doma, ale i v zahraničí.

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

Nenechte se zaskočit

Ale protože evropské země nemají jednotnou právní úpravu stanovující povinnost mít nebo snad nemít na vozidlech obuty zimní pneumatiky v tomto období, nabízí společnost Continental pár postřehů o tom, jak se nenechat rozdílnými pravidly na evropských silnicích zaskočit.

U nás je to jasné

Podle naší legislativy můžete od listopadu vyrazit na cesty jen na obutých zimních pneumatikách, když Zákon o silničním provozu 361/2000 Sb. pod paragrafem § 40a ukládá povinnost je mít na vozidlech kategorie M nebo N vlastně až do 31. března.

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

Tedy v případě, pokud tomu současně odpovídají povětrnostní podmínky, kdy silnice pokrývá souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. S podobnými požadavky se můžete setkat i v dalších evropských zemích, zejména v těch, kam tuzemští řidiči nejčastěji vyrážejí za zimními sporty. Konkrétně v Rakousku, Itálii, Francii nebo ve Švýcarsku.

Pravidla přísná - i vůbec žádná

Někde jsou ale pravidla ještě přísnější a zimní pneumatiky musí mít motoristé obuty i kdyby na silnicích nebyla ani vločka sněhu. Což se týká třeba Švédska, Norska, Finska, ale také Turecka, Chorvatska nebo Slovinska.

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

Na opačném pólu se pak nacházejí třeba Velká Británie, Belgie, Nizozemsko, Portugalsko, Řecko i Kypr, kde povinnost zimních pneumatik uzákoněná není vůbec, stejně jako v Polsku, Maďarsku, Bulharsku či na Ukrajině.

Aby se to nepletlo…

A aby se to nepletlo, požadavky na hloubku dezénu u zimáků se v Evropské unii také liší. Čeští řidiči pochopitelně vědí, že u nás je minimální povolená hloubka dezénu stanovena na 4 milimetry - a patříme tak nejpřísnějším.

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

Značná část Evropy je totiž benevolentnější a povoluje, jako minimum, milimetry tři. A Německu, Itálii, Švýcarsku nebo Španělsku se kupodivu spokojí se pouhými 1,6 milimetru. Ovšem…

Symbol sněhové vločky

„S klesající hloubkou dezénu klesá výkonnost pneumatik zejména na mokrém povrchu. Pro zajištění spolehlivé trakce a dobré přilnavosti na zasněženém a zledovatělém povrchu by tak měla být hloubka dezénu vždy dostatečná,“ připomíná Aleš Langer, šéf Technického zákaznického servisu ve společnosti Continental Barum.

Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne

A dodává, že zimní pneumatiky by měly mít na bočnici vždy označení symbolem sněhové vločky na pozadí tří alpských vrcholů (z anglického Three Peak Mountain SnowFlake -3PMSF). Označení jen písmeny M+S (Mud + Snow - tedy Bláto + sníh) sice z pohledu české legislativy stále ještě vyhovuje, nezaručuje však ani minimální zimní vlastnosti plášťů.

Zdroj: Continental Barum

Foto: Continental, ilustrační

30.11.2022
autor: Ivan Mašek
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Evropa a zimní pneu: Kde jsou povinné a kde ne
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
930x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Každé třetí - škodovka. Každé druhé - SUV…

Vloni se u nás prodalo 192 870 nových osobních vozidel. Z toho přes 40 procent bylo SUV a crossoverů.
Celý článek

Aktuálně: Nexen Tire Europe ve stávce!

Jihokorejská společnost v popředí zájmu - v Žatci přerostla stávková pohotovost do generální stávky!
Celý článek

Představujeme: Bridgestone Dueler All-Terrain AT002

První terénní pneumatiky na světě s technologií run-flat od Bridgestone obouvá Lamborghini Sterrato!
Celý článek

Bezvzduchové pneu Michelin Uptis vyráží na silnice

Michelin plní sliby! Bezvzduchové pláště s názvem Uptis připravil pro ostrý provoz. S ročním předstihem.
Celý článek
Zpět na výpis