Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na Megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou "Nastavení". Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Testy
Články
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1013x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Testy
Články

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Pneumatiky, které snad ani nestárnou…

Italský pneumatikářský gigant Pirelli stále boduje se svými zimními pneumatikami řady Winter Sottozero pro sportovní a luxusní vozy vyšších tříd.

Celá řada vylepšení

Opakovaně totiž patří k nejprodávanějším zimním gumám, přestože oblíbená řada Sottozero je na trhu už od roku 2013, a za tu dobu se může směle řadit k „veteránům“ v nabídce. Přesto se stále drží v popředí prodejů s tím, že v současné době je model Pirelli Winter Sottozero Serie III zatím posledním.

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Oproti svému předchůdci - modelu Sottozero Serie II - prošel řadou vylepšení, a stejně jako u „dvojky“ Pirelli při jejich vývoji přímo spolupracoval s automobilkami předních značek, jakými jsou například Audi, Alfa Romeo, BMW a řada dalších.

Sottozero znamená „pod nulou“

Pirelli Winter Sottozero Serie III dostal, na rozdíl od Winter Sottozero Serie II, místo asymetrického dezénu vzorek tentokrát symetrický, pro maximální trakci bez kompromisů. V tomto případě ovšem vychází z jiného úspěšného modelu - Pirelli Scorpion Winter pro vozy SUV. Díky nejmodernějším technologiím nabízí maximální přilnavost a stabilitu na zimních površích a za všech povětrnostních podmínek.

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Navíc inovativní běhounovou směs v Pirelli namíchali tak, aby její pružnost zůstávala stejná za jakékoliv teploty. Jen pro zajímavost - italský výraz „sottozero“ v doslovném překladu znamená „pod nulou.“

Nízká spotřeba paliva předností

Ve středové části pak zaujmou nejen zdvojené směrové běhounové drážky, ale i velký počet bloků a 3D lamel pro lepší stabilitu i výbornou trakci. Což má za výsledek lepší ovladatelnost i kratší brzdné dráhy na sněhu a mokré vozovce vůbec. Ve srovnání se Sottozero II došlo i na rozšíření obvodových drážek pro rychlejší odvod vody z kontaktní plochy, a tím i k nižšímu riziku aquaplaningu.

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Kontaktní plocha je potom širší, takže přináší rovnoměrnější rozložení tlaků uvnitř pneu, a tím, mimo jiné, i vyšší kilometrový výkon. Překvapí i nízký valivý odpor a s ním související menší spotřeba paliva, přestože taková vlastnost nebývá u výkonných pneumatik zrovna tou nejpožadovanější.

Jednoduše efektivní kombinace!

Pneumatika prošla od svého uvedení na trh sedmadvaceti testy v odborných motoristických magazínech, a ze čtyř si odnesla nejlepší možné hodnocení. Například britský Auto Express ocenil s nadhledem sobě vlastním výkony Pirelli Winter Sottozero Serie III jako „solidní“ ve všech disciplínách.

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

A kromě toho: „…dezén umožňoval bezproblémový průjezd zatáčkami a dovolil brzké sešlápnutí plynu při zachování maximální ovladatelnosti vozu. Jednoduše efektivní a bezpečná kombinace!“ 

Rozměry na výběr

Pirelli Winter Sottozero Serie III je na evropském trhu v deseti velikostech s rozměry od 225/50 R17 do 245/40 R20. I v zesílené verzi XL, případně Run Flat pro bezpečnou jízdu i při náhlé ztrátě tlaku.

Představujeme: Pirelli Winter Sottozero

Označení ELECT na bočnici pak znamená speciální verzi pro výkonné elektromobily a plug-in hybridní vozidla. Samozřejmostí je u všech modelů certifikace pro zimní provoz 3PMSF.

Zdroj: Pirelli, Auto Express

Foto: Pirelli, ilustrační

03.11.2022
autor: Ivan Mašek
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Představujeme: Pirelli Winter Sottozero
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1013x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Zimní pneu: Jakým značkám dáváme přednost?

Kdo si chtěl pro letošní sezonu pořídit nové zimní pneumatiky, už to zřejmě udělal. Jaké jsou ty „nej?"
Celý článek

Svět pneumatik v pohybu: Nokian míří do Rumunska

Nokian definitivně odchází z Ruska a staví zbrusu novou továrnu na severu Rumunska. Co to znamená?
Celý článek

ADAC: Test opotřebení zimních pneumatik

Jak jsou na tom zimní pneu z hlediska opotřebení? To zjišťoval v dlouhodobém testu autoklub ADAC.
Celý článek

Připravujete auto na zimu?

Nebudete teď se svým automobilem nikam jezdit? Jakože vůbec? Pečlivě jej tedy připravte na zimu!
Celý článek
Zpět na výpis