Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1145x
Článek zobrazen:
Články

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

Máte správně nastavené opěrky hlavy?

Řada řidičů si zřejmě myslí, že opěrky hlavy jsou v autě jen pro parádu. Takže jejich správné nastavení neřeší. A to tak, že vůbec.

Pouhá nedbalost?

Jen tak se může stát, že je už od koupě vozu nechávají ve stále stejné poloze. Jak motoristé mívají opěrky hlavy v praxi nastaveny, ukazuje i řada dopravních průzkumů. A jejich výsledky zrovna nepotěší.

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

Jen část z nich totiž měla opěrky na předních sedadlech nastaveny správně, další je vysunuli příliš vysoko, nebo naopak příliš nízko. Přitom při náhodné kolizi, ať už s nárazem zezadu nebo zepředu, případně při prudkém brzdění, je právě opěrky hlavy mohou účinně uchránit zejména před poškozením krční páteře. 

Stačí tak málo

A také před takzvaným „opěrkovým,“ neboli „bičovým“ syndromem. Což je pojem vycházející z překladu anglického „whiplash trauma,“ kdy hlava při prudkém nárazu pokračuje setrvačností v pohybu dopředu, a následně se - ve zlomku vteřiny - zase prudce vrací zpět.

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

S mírnou nadsázkou, jako při šlehnutí bičem. K nárazu přitom nemusí dojít v nijak vysoké rychlosti.

Na čtyři prsty

Takže - správě nastavená opěrka by se měla být nejlépe ve vzdálenosti asi tak pěti centimetrů od vaší hlavy. Takovou vzdálenost mohou docela dobře představovat třeba tři čtyři prsty u ruky běžného Evropana. A také je důležité, aby temeno hlavy bylo s opěrkou přibližně na stejné úrovni.

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

Jen pro zajímavost - automobilky při navrhování interiérů vozidel pro evropský trh považují za běžného Evropana osobu vysokou okolo 175 centimetrů, s hmotností plus minus 80 kilogramů. 

Diagnóza? Nejasná…

A „bičový“ syndrom? Neměli bychom jej nijak podceňovat. I proto, že lékaři upozorňují na jeho nevyzpytatelnost. S tím, že jej častokrát nedoprovázejí žádná viditelná poranění. Potíž je i v tom, že ke všemu bývá ve finále jen obtížně diagnostikovatelný, a navíc jsou jeho projevy značně individuální.

„Bičový“ syndrom si nevybírá…

Jestli vás ovšem po případném karambolu začne pobolívat hlava a krk, je vám z ničeho nic na zvracení, vidíte dvojmo, ztrácíte rovnováhu, zvoní vám v uších, a k tomu všemu se přidávají úzkostné pocity - mohl zrovna vás „bičový“ syndrom zasáhnout. V tom případě nespoléhejte na to, že potíže časem samy přejdou, a raději vyhledejte odbornou pomoc.

Zdroj: Autoklub ČR, ÚAMK

Foto: ilustrační

17.06.2022
autor: Ivan Mašek
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
„Bičový“ syndrom si nevybírá…
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1145x
Článek zobrazen:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis