Přestože společnost Mitas ze skupiny Trelleborg představila silniční sportovní pneumatiky s radiální konstrukcí Mitas Sport Force+ už před časem, u motorkářů stále budí zaslouženou pozornost.
Vývoj trval celé čtyři roky, a výrobce u nich plně uplatnil hned tři pokročilé výrobní technologie: Optimal Groove Technology (OGT 3D) pro ideální tvar a hloubku dezénových drážek, Strong Carcass Technology (SCT) pro vysokou tuhost kordu během celé životnosti pneumatiky, a Final Element Analysis (FEA) zase finalizovala, na základě počítačových simulací, vzorek dezénu do konečné podoby.
A to vše se projevilo i v praktických testech, a to jak na závodní dráze, tak v běžném silničním provozu. „Sportovní jezdci teď mají k dispozici relativního nováčka - sportovní pneumatiky s Mitas Sport Force+.
Rozšiřují působnost české společnosti do kategorie moderních sportovních pneumatik, kam patří, mimo jiné, Michelin Pilot Power a Pirelli Rosso Corsa,“ píše krátce po jejím představení třeba Ken Condona pro americký Motorcyclist Magazine, který ji testoval na závodní dráze v Palmer Motorsports Park v Massachusetts.
Výsledky totiž byly více než dobré. Takže dodává: „Pneu Mitas Sport Force+ se rychle zahřály a pak na trati držely jako lepidlo. Maximální přilnavost a stabilita jsou důležité vlastnosti při tvrdé jízdě na závodní dráze, ale sportovní silniční pneumatika musí také poskytovat předvídatelné chování a přiměřeně pohodlnou jízdu. V této oblasti se mitaskám daří najít dobrou rovnováhu, a i životnost se jeví jako překvapivě dobrá.
Čas samozřejmě ukáže, jak dlouho vydrží… Poněkud tuhá kostra přenáší na podvozek o něco větší tvrdost než podobné sportovní pneumatiky, ale právě tato tuhost přispívá ke stabilitě při zatáčení a agresivnějším brzdění. Celkově vzato je Mitas Sport Force+ opravdu dobrá pneumatika, kterou klidně můžeme srovnávat s nejznámějšími značkami sportovních pneumatik.“
„Z přední gumy je krásně cítit ochota, se kterou vám pomáhá zatočit a vést motorku přesně tam, kam chcete. Při brzdění hluboko do zatáčky se ani nijak výrazně neprojevila tendence stroj narovnávat. Zadní guma má slušnou úroveň přilnavosti už ve studeném stavu - tlaky byly standardně nastaveny podle výrobce motocyklu, a jakmile se dostala do provozní teploty, poskytovala poměrně jasnou informaci o tom, co se s ní děje,“ píše potom server Testpneumatik.com.
„Zatáčení není, v porovnání se závodní pneumatikou, nijak zvlášť rychlé, ale pro silniční pneumatiku bylo tak akorát. Středně tuhá kostra poskytuje dobrou zpětnou vazbu a skvělou stabilitu při prudkém brzdění…“
„Pneumatiky Sport Force+ jsou oblíbenou volbou náročných jezdců, kteří si užívají jejich přilnavost, přesnost a dynamického výkonu,“ potvrzuje viceprezident společnosti pro motocyklové a speciální pneumatiky, Gustavo Pinto Teixeira. Jen dodejme, že Mitas nedávno uvedl na trh nové verze těchto silničních motocyklových pneumatik - Mitas Sport Force+ EV a Mitas Sport Force+ RS.
Verze s označením EV (Evolution), má poskytovat mimořádnou přilnavost a lepší výkon při brzdění i výjezdu ze zatáček, zatímco model RS pro takzvané „hobby“ závody na okruzích zase dostal novou měkčí směs Racing soft pro vynikající přilnavost, spolehlivou kontrolu prokluzu, a optimální šířku kontaktní plochy pro jízdu na tratích s rozdílnou kvalitou povrchu.
Zdroj: Mitas, Trelleborg, Motorcyclist Magazin, Testpneumatik
Foto: Megamax24, Mitas