Společnost Continental představila v těchto dnech novou, vysoce výkonnou letní pneumatiku SportContact 7, určenou především pro sportovní automobily v segmentu UUHP. Ale nejen pro ně.
„Vývoj jsme zaměřili na vznik nejlepší sportovní letní pneumatiky na trhu. Ovšem vlastně pro každou třídu vozidel, bez ohledu na jejich hmotnost, nebo zda mají konvenční či elektrický motor,“ říká Burkhard Wies, vedoucí Výzkumu a vývoje osobních a nákladních pneumatik ve společnosti Continental. Nová sportovní pneumatika, jako představitel sedmé generace letních pneu řady SportContact, se tak stává její novou vlajkovou lodí.
Hlavním technologickým prvkem letošní novinky je určitě asymetrický adaptivní dezén, díky kterému se SportContact 7 dokáže přizpůsobit suché i mokré vozovce. Jízdní vlastnosti přitom zůstanou na stabilně vysoké a bezpečné úrovni i při vyšších rychlostech a vysoké zátěži.
Během jízdy totiž stopa dezénu končí přímo v místě nejvyššího odvodu vody pro vynikající přilnavost při brzdění, zrychlování i zatáčení za mokra. Na suchu se zase stopa dezénu v zatáčkách jakoby „přesune“ k vnějšímu rameni, pro lepší přenos síly motoru. A jeho nové „zamykací“ prvky - pro určité omezení pohybu dezénu - už tak výbornou jízdní stabilitu jen posilují.
Dalším významným krokem je speciální měkká směs BlackChilli, přesně uzpůsobená konstrukci této velmi tuhé úzkoprofilové pneumatiky, pro výborné jízdní vlastnosti, a také výrazné navýšení počtu najetých kilometrů. Až se bezděky nabízí srovnání s prvními modely SportContact a SportContact 2 a s jejich elastickou, přesto stabilní bionickou směsí Bionic Compound, díky níž se dezén při brzdění rozšiřoval, tak jak to dělávají „kočičí tlapky,“ a zkracoval tak brzdnou dráhu.
S novou generací řady SportContact přichází určitě velmi zajímavá nabídka pro řidiče se sportovním duchem. Vždyť výkon na okruzích je například, ve srovnání s předchozím modelem SportContact 6, vyšší o 10 procent, brzdná dráha za mokra o osm kratší, a na suchu o šest procent lepší. Přitom kilometrový nájezd je až o 17 procent delší. Ovšem rádi po ni jistě sáhnou majitelé automobilů všech kategorií.
Od letošního podzimu má být k dispozici celkem 42 velikostních variant, a to od 19 do 23 palců. S tím, že nabídka se v průběhu příštího roku ještě rozšíří. Spolu s dalšími modely letních pneu tak Continental pokrývá téměř 95 procent evropského trhu, tedy jak osobních automobilů, tak i SUV a dodávek.
A protože mají zvýšenou nosnost označenou jako XL, mohou je bez problémů obouvat i těžší vozidla. Písmeno C na EU štítku pak znamená i jednu z nejnižších hodnot valivého odporu v celém segmentu vysoce výkonných pneu UUHP.
Zdroj: Continental
Foto: Continental, ilustrační