Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
798x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

Členské země Evropské unie právě před dvěma lety schválily další bezpečnostní prvky v nových automobilech na evropském trhu. Budou je muset mít povinně, v rámci evropské legislativy, jako součást základní výbavy již od května roku 2022.

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

Co můžeme čekat?

A to včetně dodávek, autobusů nebo náklaďáků. Na mysli přitom tentokrát měly například „čtečku“ dopravních značek Traffic-sign Recognition (TSR), nouzové brzdění Autonomous Emergency Brake (AEB), asistent jízdy v pruzích Lane Keeping Assist (LKA), monitoring únavy řidiče Driver Alert,

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

inteligentní regulace rychlosti (ISA), upozorňující motoristy na překročení povolené rychlosti, nebo nouzové volání eCall. Případně zůstává ve hře i kontrola slepého úhlu Blind Spot Detect (BSD), a podobně.

Chybování nejen lidské

Ovšem, jak se ukazuje, počty závažných dopravních nehod, i přes řadu už dnes zavedených sofistikovaných asistentů a nejrůznějších senzorů, nijak závratně neklesají. A jak nedávno potvrdla i organizace Euro NCA, moderní asistenční systémy totiž mají řidičům pomáhat při práci s volantem hlavně ve víceméně běžných situacích v silničním provozu, a není tak dobré na ně bezvýhradně spoléhat kdykoli.

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

Nakonec i sebelepší elektronický pomocník může chybovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Kromě toho se ve vozidlech různých výrobců celkem logicky chovají pokaždé poněkud - různě. I na to je třeba brát zřetel.

Zásah v pravou chvíli

Řidiči by tedy měli při jízdě neustále zůstávat ve střehu, průběžně sledovat jejich práci, a být připraveni v případě nenadálé situace, nebo dokonce výpadku celého systému, bezprostředně „zasáhnout.“

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

I když třeba firma Bosch tvrdí o své elektronické stabilizaci podvozku Electronic Stability Control (ESC), jež je povinně v základní výbavě všech nových aut na evropském trhu už od roku 2014, že dokáže zabránit až osmdesáti procentům všech nehod způsobených smykem.

Systémy jako bezpečnostní záloha

„Každé auto, dokonce i to vybavené pokročilými systémy jízdní asistence, neustále potřebuje za volantem opatrného a pozorného řidiče,“ potvrzuje Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?

„Pro bezpečnost silničního provozu je proto nezbytně nutné, aby nejmodernější pasivní a aktivní bezpečnostní systémy pracovaly jen takříkajíc na pozadí - jako důležitá bezpečnostní záloha.“ Řidiči by se tak měli, i přes všechny soudobé vymoženosti, naplno věnovat řízení a všem podnětům, které jim auto svým chováním na cestách signalizuje.

Zdroj: Euro NCAP

Foto: ilustrační

24.09.2021
autor: Ivan Mašek
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Asistenční systémy. Můžeme jim věřit?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
798x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis