Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
812x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

Kupujete ojetinu? Tak snad nejdřív fakta. Není to tak, že by zájemci o koupi ojetého vozu byli odkázáni výhradně na služby autobazarů. I když v poslední době si dávají záležet na tom, aby byly hodně slyšet.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

Bazary nejsou všechno

Jen asi 48 procent motoristů si v poslední době koupilo ojeté auto v autobazaru. Dalších 35 procent na inzerát, a zhruba 28 procent prostřednictvím svých známých. Což vyplynulo z nedávného výzkumu společnosti NMS Market Research, ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů (SOVA).

Cena roste

Jistě, průměrná cena ojetin, podle statistiků, na českém trhu v prvním pololetí meziročně stoupla o téměř 16 procent až na 245 000 korun, když její nárůst zrychlil zejména v červnu i v červenci. A jak se zdá, bude tomu tak i v budoucnu.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

Příčiny jsou vesměs známé, a svou roli v tom nepochybně hraje i zřejmě uměle vyvolávaná poptávka. Inu, soustavná marketingová a mediální masáž určité cílové skupiny dokáže někdy dělat divy. Průměrná doba prodeje ojetého vozu se tím ovšem snížila ze 106 na 96 dní, někde i na méně.

Zázraky se dějí?

Ve druhém čtvrtletí také výrazně ožil trh zánovních ojetin, pro zájemce, kteří nechtějí na nový vůz z výroby čekat. Teď zase kvůli potížím s nedostatkem čipů, když jejich výrobci prý svůj zájem přesunuli od aut směrem k herním konzolím a podobně. V průměru měly ojeté vozy, prodávané v prvním pololetí, najeto zhruba 158 000 kilometrů, což je méně než loni touto dobou, kdy to bylo 166 000 km.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

Zázrak? Asi ne, protože jedním z pravděpodobných vysvětlení může být častější, nebo spíš mohutnější stáčení tachometrů… Co asi tak jiného, když se jejich věk nijak výrazně nemění, a stagnuje na devíti letech?

Takže podvodníci?

Navíc současná doba, kdy se kvalitní ojeté vozy stávají, i kvůli koronavirové pandemii, až luxusním zbožím, představuje doslova žně pro nejrůznější podvodníky. Jak připomíná i známý ekonom Lukáš Kovanda, mimo jiné hlavní ekonom Trinity Bank, růst cen, zejména právě lepších ojetin, je pro ně teď lákavější než kdy jindy.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

Takže zdokonalují své, už tak „vybroušené“ techniky, jak přivést k životu i těžce havarovaná vozidla, ale také dovednosti při falšování jejich původu, padělání servisních knížek, a hlavně v legalizaci kradených vozů… Finance na to pochopitelně mají.

Dobrá rada nad zlato?

Proto zájemci o prakticky jakoukoli ojetinu musejí být ještě, řekněme, předvídavější než dřív, aby si šeredně nenaběhli. I když - podle průzkumu společnosti Cofidis, jsou Češi opravdu opatrnější, a nějakou „levárnu“ tak nějak podvědomě čekají.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

A než se rozhodnou ke koupi, trvá to polovině z nich až měsíc, a každý desátý se dokonce rozmýšlí půl roku i déle. Někdy ovšem ani to nepomůže, přestože se internet doslova předhání v detailních radách, jak prodejcům nenaletět, a co všechno by pro to měli udělat. Stejně se to ale ne vždy - a ne každému - podaří.

Co dodat…

Jisté je, že až osmdesát procent zájemců v bazarech stále preferuje především cenu a najeté kilometry, jako rozhodující kriteria. Spotřeba paliva je až další v řadě, stejně jako historie vozu.

Koupě ojetiny. Loterie na druhou?

U soukromých prodejů potom polovina zájemců opomíjí nejen kvalitní technickou prohlídku odborníkem, což samozřejmě není podmínkou, ale i uzavření řádné kupní smlouvy. Co dodat? 

Zdroj: SOVA, Cebia, Cofidis

Foto: ilustrační

30.07.2021
autor: Ivan Mašek
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Koupě ojetiny. Loterie na druhou?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
812x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis