S termínem příchodu zbrusu nového cestovního endura Harley-Davidson nás „kouzelníci“ z Milwaukee dlouho napínali. Až jsme se v těchto dnech přece jen dočkali.
Obouvat přitom bude pneumatiky Michelin Scorcher Adventure s rozměry 19 palců (120/70) vpředu, a 17 palců (170/60) vzadu, vyvinuté ve vzájemné spolupráci obou firem, pro perfektní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu.
A to na lité, mimořádně odolné a přitom lehké hliníkové ráfky. Pneu vynikají zejména díky použité technologii Dual Compound Technology (2CT a 2CT+), která stále představuje nejpokročilejší duální směs, jakou kdy Michelin použil pro vyšší výkon, a vynikající přilnavost za mokra i sucha.
Včetně zvýšené odolnosti proti opotřebení na středu běhounu, a optimalizované přilnavosti v oblasti ramen.
Motocykl pohání nový, kapalinou chlazený motor Revolution Max 1250, čtyřventilový dvouválec DOHC s objemem 1252 cm³, a výkonem 150 koní při 8 750 otáčkách za minutu (točivý moment 128 Nm při 6750 ot. /min). Díky variabilnímu časování ventilů lze potom očekávat velmi plynulý zátah v širokém spektru otáček.
Pohled do nitra pak odhaluje další nejmodernější prvky - kované hliníkové písty a válce s galvanickým povrchem z karbidu křemíku, řadu hořčíkových komponent, výfukové ventily se sodíkovou náplní pro lepší odvod přebytečného tepla… Ostatně celý výfukový systém, z nerezové oceli řady 304, samozřejmě splňuje řadu mezinárodních emisních norem, včetně Euro V.
Motor přitom tvoří nosnou součást podvozku. Nahrazuje tak tradiční rám, což významně snižuje celkovou hmotnost stroje. A když už jsme u toho - ta činí vlastně „jenom“ 242,2 kg (253,6 kg ve verzi Special), a to vzhledem k použitým materiálům, například hořčíkovým krytům motoru, spojky, alternátoru i vaček… A to není zdaleka všechno. Z hliníku je i ochranná deska motoru, i nádrž s objemem 21,2 litru benzinu.
Pokud se elektroniky týče, najde zde snad všechny myslitelné vymoženosti - pětici jízdních režimů (Sport, Road, Rain, Off-Road a Off-Road Plus), asistenta rozjezdu, protiblokovací systém C-ABS, systém trakce v zatáčkách C-TCS, antiwheelie, tempomat… Funkce přístrojů a infotainmentu si potom zobrazíte na výklopné 6,8palcové dotykové obrazovce s TFT displejem, s možností ovládání v rukavicích.
První kousky by se mohly na evropském trhu objevit letos v květnu, nebo spíš začátkem června. Cena u standardní verze začíná na 17 319 dolarech, na 19 999 dolarů pak přijde verze Special. Ovšem v ceně dostanete centrální stojan, kontrolu tlaku TPMS, padací rámy, ochrannou hliníkovou desku pod motorem, adaptivní přední LED světla, vyhřívané rukojeti, a celou řadu další vychytávek.
A u motorek poprvé použitý systém předního i zadního odpružení Adaptive Ride Height (ARH), upravující světlou výšku. A barvy? Vybírat můžete odstínů třeba Vivid Black, Gauntlet Gray Metallic, Deadwood Green (pro vybrané trhy), nebo dvoutónových Baja Orange či Stone Pearl White-Pearl.
Zdroj: Harley-Davidson, Michelin, Cycle World