Řada především začínajících motocyklistů nedokáže hned odhadnout své schopnosti. A vlastně ani limity jejich strojů.
Rychloměr sice ukazuje, jak rychle jedete, ale mnohým motorkářům chybí ještě i jiná zpětná vazba. A to třeba úhel náklonu v zatáčkách. A právě tohle umí změřit KurvX.
Malý, elegantní a lehký přístroj, velikosti asi tak poloviny podložky pod myš. Na kvalitním displeji může graficky znázorňovat úhly náklonu vašeho stroje v reálném čase, pro co nejbezpečnější průjezd zatáčkami.
Přesné úhly náklonu totiž hlídá pomocí interních senzorů, přitom do značné míry nezávisle, dejme tomu, na vibracích, vznikajících na nerovném povrchu. Podstata spočívá v tom, že pokud motocykl dosáhne vámi přednastaveného úhlu náklonu, rozblikají se LED diody.
Když jej překročíte a nebezpečí už je tedy na dosah, varovně se rozsvítí trvale. Můžete tak bezprostředně sledovat, i koutkem oka, zda máte ještě rezervu, nebo už jste - „kur*afix!“ - na hraně. Je zajímavé, že tohle slovo napadá - v souvislosti s názvem zařízení - jen české a ještě i polské jezdce… Pro Němce je výraz „Kurve“ samozřejmě jen pojmem pro zatáčku, oblouk či křivku.
Po skončení jízdy si můžete přečíst z chytrého telefonu či tabletu s operačním systémem Android nebo iOS, připojeného pomocí bluetooth (od verze 4.0) k bezplatné aplikaci KurvX, celou historii jednotlivých jízd, hodnoty zrychlení i brzdění a podobně. Aplikace pochopitelně může spustit nahrávání i ukládání výsledků pro pozdější analýzu.
Zařízení vyvinula a nedávno uvedla na trh, jako novinku, německá společnost X-LOG Elektronik. Byť se zaměřuje především na elektronická zařízení a sestavy pro spotřební i průmyslové aplikace, proslula i jako uznávaný výrobce lavinových vyhledávacích zařízení…
Takže jen doplňme, že KurvX má kryt odolný dešti a stříkající vodě, a napájí jej dvanáctivoltová baterie z palubní desky stroje. K upevnění na řídítka potom poslouží dodávaná montážní sada s adaptery. A cena? Dvě stě padesát euro. „Kur*afix“! Tolik?
Zdroj: X-LOG Elektronik
Foto: X-LOG Elektronik