Respektovaný německý časopis Cross Magazin udělil v těchto dnech offroadovým pneumatikám Dunlop Geomax MX53 prestižní ocenění „Výrobek roku 2020.“ A to jako výraz uznání za širokou škálu jejich užitných vlastností a dlouhou životnost, kterou prokázaly při náročných testech.
Nejenže představují výrazný pokrok, ve srovnání s předchozí generací Geomax MX52, ale jsou vynikající samy o sobě. A jak Cross Magazin uvedl, společnost Dunlop tak dokázala ještě víc zlepšit výrobek, který se už zcela osvědčil a po němž je značná poptávka, protože stále nabízí velmi dobrý poměr užitných vlastností a dlouhou životnost.
Geomax MX53 mají ale ještě širší rozsah použití a poskytují lepší ovladatelnost, brzdní vlastnosti i zpětnou vazbu.
Geomax MX53 prověřovali experti Cross Magazinu na různých trasách při celé řadě testů, a podle jejich názoru jsou… „velmi blízko ideální rovnováze mezi přilnavostí a životností.“
Dunlop tak dnes nabízí dvě skutečně spolehlivé pneumatiky, tedy nejen MX53, životaschopnější než kdykoli předtím, ale i model MX33. Ostatně oceněné pneu jsme vám představili v závěru roku 2019, v recenzi Podzimní novinka pro motokrosové jezdce - Dunlop Geomax MX53.
Takže jen připomeňme, že v širokém portfoliu řady Geomax má MX53 své místo mezi modely MX71 do mimořádně tvrdého terénu, a všestrannými, vysoce ceněnými pneu MX33 pro terén měkký až středně tvrdý, včetně MX12 pro jízdu na písku a v blátě. Avšak MX53, přestože jsou navrženy spíš pro udusaný podklad, mají, jak prokázaly testy, skvělý záběr i na opravdu tvrdých površích.
A to díky dezénovým blokům ve tvaru podkovy na předních pneu, s „drápovitými“ bloky o jeden milimetr vyššími než u modelu MX52, a přidaným spojníkům mezi bloky pro patřičnou stabilitu i vyšší odolnost. Navíc vzhledem k dutým částem ve středu běhounu - pro záměrně menší tuhost - poskytuje jezdcům lepší zpětnou vazbu a větší poddajnost.
Zadní pneu mají zase výrazné, nepravidelně rozmístěné dvojice bloků pro silný záběr a lepší akceleraci. A jistotu při různých stupních náklonu jezdcům bezesporu dodává i schopnost ohybu jednotlivých bloků při vysokém zatížení v zatáčkách, navíc s více záběrovými hranami. Současně dostaly i novou směs s vyšším počtem polymerových částic pro větší pevnost, životnost i odolnost.
Použitá technologie Dunlop Advanced Apex Design zase zlepšuje tlumení nárazů jejich rozptylováním přes vyšší a tenčí vrchol uvnitř boční stěny. Mezi další vylepšení potom patří i stupňovité rozložení bloků ve stylu, který Dunlop nazývá jako Tornado Wave - opět pro výborné jízdní vlastnosti.
Zdroj: Dunlop
Foto: Dunlop