Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1863x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Jaké auto si vybrat? Benzin nebo naftu?

Covid -19 způsobil, mimo jiné, že zájem o nákup automobilů po internetu roste. A zdá se, že by současná koronavirová pandemie postupně mohla změnit dosavadní zvyklosti zájemců o nový, nebo ojetý automobil. Natolik, že by se online nákupy, bez návštěv showroomů, zanedlouho mohly stát úplně běžnou praxí.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

Jaký si vybrat?

To je všechno opravdu hezké, ale jaký vůz si vybrat? S naftovým, nebo s benzinovým motorem? Na toto téma se vedou nekonečné diskuse mezi příznivci a odpůrci toho či onoho pohonu. A zatím vlastně bez konečného verdiktu.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

Odborníci na emise mají sice jasno, ale obyčejný motorista si klade jednu prostou otázku. S čím budu právě teď jezdit? Případně přidává ještě druhou: A kolik to všechno bude stát?

Dražší, ale…

Takže řekněme rovnou, že diesely vás celkově přijdou na větší sumu peněz, než auta s benzinovými motory. Prostě jsou tradičně dražší. Takže každý by si měl důkladně rozvážit, jestli se mu auto s naftovým motorem, z dlouhodobého hlediska, vůbec vyplatí.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

I přes sebelákavější pořizovací cenu. Vznětový motor má totiž složitější konstrukci, a je tedy už z principu náchylnější k poruchám. Je náročnější na kvalitní palivo. A i běžný servis s sebou nese vyšší náklady. O výdajích na případné závažnější poruchy ani nemluvě.

Škodlivé emise? Ano, také…

Vypouštějí také do ovzduší, mimo jiné, více oxidu uhličitého i oxidů dusíku, včetně pevných částic. Takže u moderních dieselů je pak do určité míry redukují filtry pevných částic PDF, a dnes i systémy pro vstřikování močoviny. Tedy další drahé a technologicky složité, byť jistě ekologické, prvky.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

Navíc auta s naftovým motorem, která nesplňují příslušné emisní normy EURO, nesmí do center některých evropských měst. Ovšem, jak si všímá německá tisková agentura DPA (Deutsche Presse-Agentur), nízkoemisní zóny se zákazem vjezdu starším dieselovým vozům však v Česku, ale ani v Polsku, Chorvatsku či Srbsku zatím zavedeny nejsou…

Víc uvezou a jsou úspornější

„Nafťáci“ jsou také pomalejší, díky delším převodovým stupňům. Zato víc uvezou. Vzhledem většímu točivému momentu v nižších otáčkách si poradí i s pořádným zatížením, bez nutnosti v každém prudším stoupání podřazovat. A jsou úspornější.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

Tedy za předpokladu, že se často vypravujete na delší cesty, nebo ročně ujedete okolo pětadvaceti tisíc kilometrů. Protože až s většími porcemi kilometrů se diesely začínají svým majitelům opravdu vyplácet.

Odměna za péči

A nakonec - při pravidelném servisu i správné regeneraci filtrů pevných částic - pokud je mají, nejsou poškozené, nefunkční, či snad dokonce vykuchané, a v neposlední řadě i při tankování kvalitního aditivovaného paliva, se vám odmění nejen dlouhou životností.

„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“

Ovšem benzinové motory mají také své kouzlo, takže otázka výběru je - a vždy bude - záležitostí čistě osobní.

17.12.2020
autor: Ivan Mašek
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
„Drsňák“ diesel, nebo uhlazený „benziňák?“
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1863x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis