Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Recenze
Články
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
973x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Recenze
Články

Pneumatiky pro elektromobily

Potřebují elektromobily speciální pneumatiky? Odpověď zní - ano! Musí totiž vyhovovat jejich specifickým požadavkům. A k nim bezpochyby patří především co nejnižší valivý odpor a vyšší nosnost.

Pneumatiky pro elektromobily

Těžší než obvykle

Vozidla s elektrickým nebo hybridním pohonem jsou prostě těžší než automobily s běžnými motory. Což způsobují hlavně baterie. Při rozjíždění navíc působí na vozovku daleko větším krouticím momentem. U hybridů to platí tím spíš, protože nesou motory hned dva - spalovací i elektrický. Plus nádrž na palivo a samozřejmě zase baterie. Kostry pneumatik by proto měly mít vyšší nosnost - a většinou bývají označeny ještě písmeny XL.

XL a XL+?

„Písmena XL symbolizují vyšší index zatížení pneumatik,“ připomíná Andreas Schlenke, inženýr z oddělení vývoje pneumatik společnosti Continental. „V současné době probíhají snahy o standardizaci pneumatik s nosností ještě větší.

Pneumatiky pro elektromobilyPneumatiky pro elektromobily

Takže velmi pravděpodobně budou označovány symbolem XL+… Jenomže minimalizace opotřebení, způsobené vysokým krouticím momentem při rozjezdu, vyžaduje i změny dezénu a pochopitelně i použitých směsí. “

Valivý odpor prioritou

Kromě všech základních atributů správných pneumatik, jakými jsou bezpečnost za sucha i mokra, krátká brzdná dráha, odolnost vůči aquaplaningu a co nejdelší životnost, je pro elektromobily zvláště důležitý i co nejnižší valivý odpor. Proto například vývojáři z hannoverského závodu společnosti Continental navrhli zcela nové pneumatiky výhradně pro elektromobily, ale současně i pro autobusy a nákladní vozidla s elektropohonem.

Pneumatiky pro elektromobily

ContiSilent - hlučnost na minimu

Pro dosažení velmi nízkého valivého odporu přizpůsobili dezén běhounu, použité směsi, i samotnou konstrukci -  v tomto případě bočnice. Vše s důrazem také na zachování co nejnižší hmotnosti a maximálně bezpečné jízdy. A když už jsou elektromobily výrazně tišší, než auta se spalovacími motory, dali si za cíl snížit i hlučnost pneu na minimum. Takže přidali do jejich vnitřku ještě speciální pěnovou vrstvu - díky technologii, kterou Continental nazývá jako ContiSilent.

Pneumatiky pro elektromobily

Všechno tak, jak má být

Takové pneumatiky se od běžných komerčních modelů nijak neliší, všechno zůstává, tak jak má. Ale protože řada elektromobilů a hybridů je dostává už v prvovýrobě, nesou na bočnici, jako součást standardního a vlastně povinného označení, ještě další kód v podobě písmen OE.

Pneumatiky pro elektromobily

Dodejme, že první pneumatiku pro elektromobily představil Continental už v roce 2012. A to model Conti.eContact, který nyní prošel schvalovacím řízením i pro vozidla Smart EQ Forfour.

Zdroj: Continental

15.09.2020
autor: Ivan Mašek
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Pneumatiky pro elektromobily
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
973x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis