Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3046x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Zahřívání motocyklových pneumatik

Je zahřívání pneu, když jezdec se svým strojem kličkuje a přejíždí po silnici ze strany na stranu, vůbec k něčemu?

Nový článek

Klasická a závodní pneu

Vzhledem k tomu, že klasická silniční motocyklová pneumatika začíná dobře pracovat v rozmezích teplot přibližně od 30 do 70 stupňů Celsia, tak svým způsobem ano. Jiná situace ovšem nastane, pokud máte obuty závodní gumy.

Nový článek

I kdyby byly, podle předpisů World Supersport, homologovány i pro silnice. Pro správnou funkci totiž vyžadují zahřátí na víc než 70 stupňů Celsia. Čehož motorkáři, při dodržování pravidel, nemohou v silničním provozu nikdy dosáhnout. Výsledkem tedy bude nižší nejen přilnavost, než třeba u sportovně cestovních gum, ale samozřejmě i trakce,

Zdrsňování netřeba?

Jízda se závodními pneu v běžném silničním provozu navíc postrádá smysl i proto, že při ostřejší jízdě se jejich životnost počítá zhruba na tisícovku kilometrů. A to z ekonomického hlediska sotva projde.

Nový článekNový článekNový článek

Kličkování jezdci zdůvodňují také tím, že potřebují zejména novou pneumatiku, především její běhoun, alespoň trochu „odrhnout“. Dnes však nové pneumatiky zdrsňování povrchu pro získání optimální trakce, vzhledem k moderním výrobním postupům, ani nevyžadují.

Speciální nahříváky

Okruhoví jezdci samozřejmě používají na pneu, ještě před vyjetím na trať, speciální nahříváky. Tak, aby došlo k prohřátí nejen běhounu samotného, ale i vzduchu uvnitř gumy, včetně bočnic i ráfků.

Nový článekNový článek

Je to také tím, že soudobé výrobní technologie počítají u závodních pneumatik s využitím nejrůznějších přípravků na bázi olejů a vosků, jež je prostě nezbytné už v nahřívácích dostat na vyšší teplotu. I potom jsou ale stejně třeba ještě taková dvě kola v závodním tempu, než bude teplota optimální.

A je to?

Pro běžné motorkáře jsou, v této souvislosti, mnohem lepší a bezpečnější způsoby, jak pneu zahřát jinak, než pouhým kličkováním. Přinejmenším se vyhnete, „díky“ jen částečně zahřáté pneumatice, třeba nebezpečným pádům.

Nový článek

Vtip je v tom, že pokud budete při jízdě v přímém směru střídat výraznější zrychlování a prudší zpomalování, lehce tím sice její kostru deformujete, ovšem za současného vývinu tepla, které pneu dostatečně prohřeje. A je to…

Tisíce cyklů

Během opakovaného zahřívání, a tím i částečné vulkanizaci, ovšem pneumatiky postupně ztrácejí své vlastnosti. Například čistě závodní pneu většinou v pohodě snesou jen jeden zahřívací cyklus.

Nový článekNový článekNový článek

Každým dalším bude pryž zase o něco tvrdší a křehčí, a její pružnost i přilnavost horší. Zatímco „obyčejné“ silniční pneu by takových cyklů měly vydržet až tisíce.

08.09.2020
autor: Ivan Mašek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3046x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis