Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
572x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Co dělat při dopravní nehodě? Víme to?

Jako jednu z nejčastějších příčin dopravních nehod statistiky uvádějí nepozornost za volantem. Stačí chvilka - a je to. Jak se ale zachovat, když už k nějakému karambolu dojde?

Jsme si naprosto jistí…

Celá řada motoristů zcela vážně tvrdí, že se správným postupem při dopravní nehodě, ať už jakkoli závažné, nebude mít problém. Aniž by současně ohrozili sebe, nebo jiné další účastníky silničního provozu.

Nový článek

Dokonce tři čtvrtiny dotazovaných řidičů prohlašují, že jsou si naprosto jistí, že všechno zvládnou, tak jak se má.

Stačí, nestačí?

Teoreticky vědí, nebo spíš tak nějak tuší, že si hned po nehodě navléknou reflexní vestu - ještě než vystoupí z vozidla, umístí výstražný trojúhelník do správné vzdálenosti, a následně zavolají na linku 112 či 155. Případně, pokud dojde k nějakému zranění, sami zajistí postiženým první pomoc.

Nový článek

Vzdálí se od vozidla do bezpečné vzdálenosti, kontaktují asistenční službu, a vyčkají na příjezd záchranky i policie. Potud samozřejmě v pořádku. Kdyby ovšem jen asi tak desetina z nich nakonec dokázala při kontrolních otázkách skutečně odpovědět správně.

Průzkumy napovídají

I Česká kancelář pojistitelů ve svém nedávném průzkumu potvrdila, že v reálu si účastníci dopravní nehody, i té, při níž se nic vážného nestalo a ani nikdo nebyl zraněn, opravdu dost dobře nevědí rady.

Nový článek

Polovina z nich by se třeba nejprve vydala položit výstražný trojúhelník někam za auto - ale nevěděla, do jaké vzdálenosti. A třetina by postávala dál u havarovaného vozidla, a varovně gestikulovala na projíždějící auta, místo aby se odsunula do bezpečné vzdálenosti.

Všechno bývá jinak

V praxi to tedy bývá úplně jinak. A za vším hledejme stres. Působí - více nebo méně - na každého z nás. Nejen na řidiče, ale i na posádky vozidel. A ne vždy se ve stresu hned každému vybaví, co udělat, aby následky nebyly ještě horší. I kdybychom správný postup měli do detailů načtený. Podle České kanceláře pojistitelů se u většiny účastníků nehody stres skutečně dostavil, a někteří dokonce pod jeho vlivem, bezhlavě a bez reflexních vest, vstupovali do vozovky, dveře u aut dokořán… Což by je jinak ani nepadalo.

Primární a sekundární

Dodejme, že tentokrát šlo o modelovou, takzvanou primární dopravní nehodu, kdy řidič typicky nedával za volantem pozor, a „sejmul“ auto před sebou. Stresové chování jejích účastníků je ale velkým nebezpečím pro nehody další, bezprostředně navazující. Tedy sekundární.

Nový článek

A to takové, kdy jiní motoristé, kteří se k původní nehodě jen shodou okolností „nachomýtli,“ narazili třeba do odstavených vozidel. Opět „díky“ nesoustředěnosti.

Ve vlastním zájmu

Správné chování při dopravní nehodě asi nikdo ve volných chvílích trénovat nebude. Stejně jako odolnost vůči stresu. Ale, čas od času, bychom se měli na Zákon o provozu na pozemních komunikacích a jeho paragraf 47: Dopravní nehoda (Část první, Hlava II, Díl 3, oddíl 3), aspoň podívat. Ve vlastním zájmu.

Zdroj: ČKP, BESIP

28.08.2020
autor: Ivan Mašek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
572x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek

Test letních pneu podle Autoklubu ČR

Dvacítka nejlepší letní pneu s rozměrem 205/55 R16 na českém trhu pro rok 2024? Vsaďte na jistotu!
Celý článek

Continental EcoContact 7: Dvě varianty

Na první pohled je od sebe nerozeznáte. Jsou si podobné jako vejce vejci. Kouzlo je totiž ve směsích!
Celý článek
Zpět na výpis