Nahoru
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog, Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
284x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy

Kombinace pneumatik na motorových vozidlech

Laik se diví, a odborník - leckdy právem, prostě žasne. To při pohledu na celou řadu motorových vozidel, motocykly nevyjímaje, s jakými možnými i nemožnými variantami obutí brázdí naše silnice.

Vždy stejné pneu

Pro ekologickou, komfortní, ale hlavně bezpečnou jízdu jednostopých i dvoustopých vozidel, je samozřejmě nejvhodnější, mají-li obuty na všech kolech pneumatiky shodných rozměrů, konstrukce, dezénu, rychlostního i nosnostního indexu.

Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy

A ještě lépe - i od stejného výrobce. A to buď nové, nebo asi tak podobně sjeté. Všechny podrobnosti potom nabízí Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Jiná volba?

Co když ale nebude zbytí, a budeme muset, v nouzi nejvyšší, sáhnout i po jiných pneu? Takových, které jsou zrovna po ruce? Tady je každá rada drahá, protože třeba pneu s rozdílným stupněm opotřebení není radno obouvat. A když už, tak výrazněji sjeté patří rozhodně dopředu.

Kapitoly ze zásad bezpečné jízdyKapitoly ze zásad bezpečné jízdy

Ani pneumatiky, byť od stejného výrobce, ovšem z jiných modelových řad, například z ekonomické a prémiové, nelze dost dobře vhodně „namíchat.“ Stejně jako pneumatiky s rozdílnými rychlostními a nosnostními indexy. Poslouží snad jen na dojetí.

Varování výrobců

To platí nejen pro automobily, ale i pro motocykly. Co zákon výslovně nezakazuje, je kombinace zimních pneu na jedné, a letních na druhé nápravě. Výrobci před tím ale důrazně varují. Vozidlo se totiž může, a s největší pravděpodobností také bude, chovat velice nevyzpytatelně. A to nechceme.

Celou sadu najednou?

Ideální tak je, pokud vyměníme vždy hned celou sadu pneumatik najednou. V praxi, zejména u některých spořivějších motorkářů, to však tak nebývá. A nahrazují vždy jen takové pneu, ať už přední nebo zadní, které je zrovna na řadě. Tedy nejvíc ojeté. S tím, že když sedí rozměry zapsané v TP, a vzorky jsou stále v limitu, nikdo nic víc zkoumat nebude.

Je to na nás

Pneumatikáři přenesli, už před drahnou řádkou let, veškerou odpovědnost za pravidelnou péči o pneu na spotřebitele, tedy na řidiče.

Kapitoly ze zásad bezpečné jízdyKapitoly ze zásad bezpečné jízdyKapitoly ze zásad bezpečné jízdy

A jen oni rozhodují o tom, kdy a jak budou pneumatiky měnit. I přesto bychom zapomínat na bezpečnost nejen svou, ale i ostatních účastníků silničního provozu, v žádném případě neměli.

18.08.2020
autor: Ivan Mašek
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Kapitoly ze zásad bezpečné jízdy
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
284x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Nové celoroční pneu Nokian

Nové celoroční pneumatiky přicházejí z Finska - Nokian Seasonproof a Seasonproof SUV. Překvapí příjemně!
Celý článek

Nebezpečné chyby za volantem

Není dopravní nehoda jako nehoda. U zmačkaných plechů třeba mávnete rukou, jiné vám ale hlava nebere!
Celý článek

Svítím, jak se má?

Mokré silnice, podzimní mlhy, sychravé počasí vůbec, a ještě k tomu brzy padá tma. Budiž tedy - světlo!
Celý článek

Nové zimní pneu Hankook

S těžkým kalibrem na konkurenci. To jsou zbrusu nové "zimáky" Winter i*cept evo 3 a Winter i*cept evo 3 X.
Celý článek
Zpět na výpis