Nahoru
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Recenze
Články
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
348x
Článek zobrazen:
Recenze
Články

Adaptivní tempomat od BMW pro motocykly

Adaptivní tempomat pro klidnou, uvolněnou jízdu po dálnicích je v automobilech k dispozici již léta. Pro motocykly zatím chyběl.

Na stejném principu

Ani jízda na motocyklu však není jen o rychlých průjezdech zatáčkami. Někdy musí motorkáři, stejně jako automobilisté, překonávat dlouhé, rovné a často až nekonečně nudné dálniční úseky.

Nový článek

Díky adaptivnímu tempomatu by už ale nemusely být tak ubíjející. Společnost BMW Motorrad totiž - ve spolupráci s firmou Bosch - představila v těchto dnech adaptivní tempomat Active Cruise Control (ACC) pro motorky, pracující na stejném principu jako ten automobilový. Designéři BMW samozřejmě nemohli systém ACC od automobilů jen tak převzít, a prostě jej „vrazit“ do motorek. Vše ale je, jak se zdá, vyřešeno.

Pro bezpečnou vzdálenost

Nový ACC poskytne náročným motorkářům maximální komfort jízdy tím, že automaticky reguluje nastavenou rychlost, a hlídá bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu.

Nový článek

Vestavěný radar tak stroj automaticky zpomalí, jakmile vozidla, ať už automobily nebo motorky, dojedou. ACC lze aktivovat v rozsahu od 30 do 160 kilometrů v hodině; jakmile je cesta zase volná, vše se vrátí zpět na původní hodnoty.

Komfort nebo dynamika?

Navíc lze bezpečnou vzdálenost nastavit ve třech krocích, což se zobrazí na sdruženém panelu nástrojů TFT. BMW Motorrad ACC má i dvě volitelné regulační charakteristiky - komfortní a dynamickou.

Nový článek

A aby bylo možné i nadále používat dynamický tempomat (DCC), lze nastavování vzdálenosti vypnout. Systém bere v úvahu i chování stroje při průjezdech zatáčkami. S větším sklonem potlačuje - pro zachování stability jízdy - dynamiku brzdění i následného zrychlení.

Kdy a za kolik?

Jezdcům přitom umožňuje kdykoli do systému zasáhnout. I proto, že reaguje pouze na jedoucí dopravní prostředky, a automobily stojící na konci kolony, nebo na semaforech, nechává bez povšimnutí.

Nový článek

Jezdci v těchto případech přebírají zodpovědnost, a musí sami aktivně brzdit. Zní to všechno nadějně, nicméně BMW Motorrad ještě neoznámil, kdy přesně začne svůj systém nabízet, ani za kolik.  

KTM, Ducati i H-D

Nutno ovšem dodat, že s podobným řešením přišlo už před dvěma lety KTM (pro KTM 1290 Super Adventure?), a tato nová technologie by se mohla brzy objevit třeba i v novém Ducati Multistrada 1260 GT. Nakonec - vše nasvědčuje tomu, že také Harley-Davidson o takovém tempomatu silně uvažuje, když si jej nechal patentovat vloni.  

Zdroj: BMW Motorrad

15.07.2020
autor: Ivan Mašek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
348x
Článek zobrazen:
Podobné články

Nové zimní pneu Hankook

S těžkým kalibrem na konkurenci. To jsou zbrusu nové "zimáky" Winter i*cept evo 3 a Winter i*cept evo 3 X.
Celý článek

Patníky modré, bílé i červené

Modré patníky. Měly by řidiče varovat před častou námrazou na vozovce. Ale co červené? Kde se tu vzaly?
Celý článek

Zimní pneu a jízda Evropou

Jaké jsou předpisy pro zimní výbavu osobních, ale i nákladních vozidel a autobusů v evropských zemích?
Celý článek

Jak „zatočit“ se zamlženými skly?

Hrůza - zamlžená okna! Dokážou každou jízdu pořádně otrávit. Dřív, než vůbec začne! Co na ně asi platí?
Celý článek
Zpět na výpis