Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1425x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Jak je důležité pečovat o brzdy

Nezapomínáte na ně i vy?

Ať už měníte pneumatiky na svém vozidle nebo motocyklu z jakéhokoliv důvodu, nezapomínejte se současně podívat na brzdy. Tedy - nejen podívat, samozřejmě. 

Jednou za rok?

To proto, že zejména brzdy potřebují pro svoji správnou funkci náležitou péči. Během jízdy se pochopitelně zanášejí nejrůznější nečistotou nejen z cest, ale i ze samotného brzdového obložení.

Nový článek

O jejich stoprocentní účinnosti tak můžete po čase s úspěchem pochybovat. A výměna pneu, nebo brzdových destiček, je zrovna tou správnou chvílí na jejich vyčistění. Nemluvě o tom, že bychom měli s nimi zajet do servisu alespoň jednou za rok na pravidelnou kontrolu, i když si myslíme, že pracují stále stejně spolehlivě.

Časem účinnost klesá

Brzdy jsou prostě nesmírně důležitou součástí automobilu i motocyklu, a jejich nesprávná funkce je často příčinou řady nebezpečných dopravních nehod s tragickými následky. Časem jejich účinnost klesá, dochází k prodlužování brzdné dráhy, a pokud ještě navíc nemají stejný účinek na všech kolech, můžete se v okamžiku brzdění dostat rovnou do nekontrolovatelného smyku.

Nový článekNový článekNový článek

Ostatně, jak uvádějí dobové prameny, jako první při dopravní nehodě zahynul ve svém automobilu právě pro selhání brzd jistý obchodník Henry Lindfield. A to už v roce 1898, při cestě z Londýna do Brightonu. Takže nic nového pod Sluncem.

Opravy svěřte servisu

Opravu brzd samotných, nebo snad hned celého brzdového systému svépomocí ovšem nikomu nedoporučujeme. Tu raději svěřte zkušeným mechanikům. Můžete se ale pokusit brzdy zbavit aspoň toho nejhoršího, například s pomocí některého ze speciálních čističů.

Nový článek

Většinou spolehlivě odstraňují veškeré nečistoty, stopy po vyteklé brzdové kapalině nebo oleji, zbytky z brzdových destiček podobně. Chybu určitě neuděláte, pokud sáhnete po jednom z nejlepších čističů brzd na trhu s názvem JMC A1. Práce s ním je opravdu snadná a můžete jej použít nejen na brzdy, ale i na spojkové díly, alternátory, karburátory, startéry, palivová čerpadla a na další části motorů. Nenajdete v něm žádné aromatické nebo halogenované uhlovodíky, sám po sobě nezanechává žádné stopy, a kromě toho se rychle odpařuje.  

A brzdová kapalina?

Samozřejmě nezapomínejte ani na pravidelnou kontrolu hladiny brzdové kapaliny. A v případě potřeby na její výměnu za „čerstvou“. Odborníci dokonce doporučují minimálně dvouleté intervaly. A to proto, že brzdové kapaliny obecně jsou silně hygroskopické. Což znamená, že jsou schopny na sebe „navázat“ veškerou vodu z okolí. Tím se vlastně samovolně ředí, snižují svůj bod varu z původních 250 stupňů Celsia na takových 130. Takže potom častým a prudkým brzděním dochází v takové brzdové kapalině  - vlivem tepla - k tvorbě nežádoucích plynových bublinek, a při každém dalším sešlápnutí pedálu dochází víc a víc spíš ke stlačování plynu, než jinak nestlačitelné kapaliny. A povel od brzdových kotoučů se k brzdovým destičkám, aby dělaly to, co umí nejlépe, dostává jen pomalu. Pokud vůbec – v tom nejhorším případě.

20.06.2020
autor: Ivan Mašek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Nový článek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1425x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis