Společnost Dunlop představila v těchto dnech nové pneumatiky s názvem Trailmax Meridian. Jsou určeny především pro silné off i on-roadové motocykly typu adventure, jakými jsou třeba BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom nebo Triumph Tiger i další. A ne náhodou.
Jak totiž připomněl Luca Davide Andreoni, marketingový manažer Dunlop Motorcycle Europe, jestliže v posledním desetiletí kralovaly prodejním statistikám sportovní motocykly, tak v současnosti táhnou trh právě adventure motorky.
Jenomže k nim musejí být k mání i vhodné pneumatiky. Vývojový a výzkumný tým Dunlop proto dostal za úkol takové nové gumy vyvinout. Měly být ještě lepší, než motorkáři oceňované pneu TrailSmart MAX. Tedy gumy opravdu všestranné, zvládající jak jízdu v terénu, tak dlouhé silniční tahy napříč Evropou, s nimiž mají jezdci své stroje ve všech případech plně pod kontrolou.
A povedlo se, díky promyšlenému mixu technologií vyvinutých společností Dunlop. Třeba nový dezén běhounu pneumatik Trailmax Meridian, který společnost nazývá „Ice-Ax,“ umožňuje bezpečnou jízdu prakticky za všech podmínek, je dostatečně výrazný, vysoce efektivní, a kromě toho na motorce i báječně vypadá.
Při jízdě na mokru poskytuje lepší přilnavost, účinně odvádí vodu, ale přitom si zachovává vysokou přilnavost i na suchém povrchu. Pláště předních i zadních pneumatik jsou dvouvrstvé, doplněné ještě o další, v tomto případě viskózovou vrstvou Rayon-Ply Casing. A v kombinaci s bezešvým pásem JLB (Jointless Belt) zaručují skvělou ovladatelnost, a tedy i výrazný pocit jistoty při jízdě. Technologie Multi-Tread (MT) zase, spolu se směsí Hi-Silica, nabízí mimo jiné i vyšší pružnost pneumatik při nízkých teplotách. A to všechno ve finále dává, při srovnání s pneu TrailSmart MAX, i mnohem delší kilometrový nájezd.
Například zadní pneumatiky Trailmax Meridian, ve srovnávacím testu s nejlepšími značkami konkurence, prokázaly právě kilometrový průběh vyšší až o šest procent při jízdě po rovině, a až o 15 procent při jízdě se čtyřicetiprocentním náklonem. Ještě větší rozdíl potom technici zaznamenali u předních pneu.
Pneumatiky navíc dokážou vzájemně sladit okamžik předpokládané výměny pro obě kola natolik, že může v servisu proběhnout současně. Zadní pneumatiky se kromě toho představují i s novou středovou směsí protaženou až pod tu ramenní, což zvyšuje jejich celkovou tuhost, a propůjčuje jim nejen razantnější záběry, ale až i sportovní vlastnosti.
Pneumatiky Trailmax Meridian jsou v současné době na trhu ve čtyřech rozměrech pro přední, a ve třech pro zadní. Pokrývají tak širokou paletu modelů motocyklů, včetně značek BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, nebo Yamaha Tenere a Super Tenere.
Zdroj: Dunlop
Foto: Dunlop