Nahoru
Dolu
KontaktyB2BAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
478x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
3
Celkové hodnocení:
Články

Automobilisté versus motorkáři

Motorkáři se nemají s automobilisty příliš rádi. To je známá věc. Možná i proto, že jsou sami často i řidiči aut, zatímco celá řada mužů a žen za volantem naopak za řídítky motocyklu nikdy neseděla. A sedět ani nebude. Co by tedy asi tak mohli vědět o tom, jaké odlišnosti a rizika jízda na dvou kolech obnáší?

Automobilisté versus motorkáři

Raději před sebou

Automobilisté versus motorkáři

V každém případě víme, že motorkáři jsou, samozřejmě spolu s cyklisty, oproti automobilistům v nevýhodě, a patří k nejzranitelnějším účastníkům provozu. Nejen proto, že kolem sebe nemají spoustu plechu, ale i například tím, že motorky, byť mají v drtivé většině mnohem menší rozměry než automobily, potřebují při jízdě na silnici prakticky stejně velký prostor. Což si automobilisté někdy nepřipouštějí, a nebezpečné kolize hned visí ve vzduchu.

Automobilisté versus motorkáři

Jezdci na motorkách také nemohou sledovat provoz za sebou tak dobře, jak by potřebovali, díky menším zpětným zrcátkům, která navíc při jízdě vibrují. A tak se může stát, že motocyklista nemusí vidět, že za ním něco jede. Ale na druhou stranu ani automobilisté nemusí okamžitě zjistit, že je za nimi motorka. Třeba proto, že motorkáři za auty rádi kličkují ze strany na stranu, jednou se objeví v levém, podruhé zase v pravém zrcátku, „schovávají“ se za odbočující auta, a podobně. Z toho logicky plyne, že vůbec nejlepší je mít motorku raději před autem, než za ním. Prostě ji nechte předjet.

Ne každý umí

Automobilisté versus motorkáři

Řidiči by měli za volantem pamatovat i na to, že ne každý jezdec na motorce má opravdu svůj stroj bezpečně v rukou. Jejich jízda potom nemusí být pro automobilisty dostatečně čitelná. Navíc je třeba si stále připomínat, že motorky většinou nebrzdí tak dobře jako automobily. Jsou také pomalejší v zatáčkách, protože je jezdci musí před nimi nejdřív naklopit, což jednoduše jenom vypadá. A pochopitelně citlivěji reagují na různé překážky, takže zvlášť na našich silnicích se jim často motorkáři snaží vyhnout za každou cenu. A nespadnout přitom. Předvídavost je tedy opravdu na místě.

Ohleduplnost a tolerance

Automobilisté versus motorkáři

Rozdílů při jízdě s motorkou a s automobilem je samozřejmě mnohem víc. Jedno je ale jisté. Motocyklů nebo skútrů v silničním provozu stále přibývá. A jak automobilisté, tak i motorkáři, se především chtějí bezpečně a bez problémů dostat do cílů svých cest. Proto by měli být k sobě navzájem ohleduplní a tolerantní. Za všech okolností.

29.04.2019
autor: Ivan Mašek
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Automobilisté versus motorkáři
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
478x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
3
Celkové hodnocení:
Podobné články

Louže pod autem

Znáte to? Přijdete k autu a pod autem je nějaký mokrý flek. Lámáte si hlavu co by to asi mohlo být. Jak to nejlépe zjistit vám poradíme v následujícím článku.
Celý článek

Koronavirus v autě

Neměli bychom zapomínat ani na klimatizaci v autě, ošetřovat jí před viry a chránit tak náš automobil. A tím i sebe. Poradíme vám jak na to.
Celý článek

Jak ušít roušku

Prožíváme těžké období a je potřeba se chránit, proto jsme pro vás udělali postup na výrobu roušky.
Celý článek

Nosnostní index

nosnostní index, jak se značí a co přesně znamená a kde ho můžeme najít na pneumatice.
Celý článek
Zpět na výpis