Nahoru
Dolu
Zaškrtněte kategorii, ve které chcete hledat.
KontaktyAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Recenze
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
174x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Recenze
Články

Motocyklové pneu pro enduro

Bridgestone Battlecross E50

Když japonská společnost Bridgestone představila začátkem letošního roku novou motocyklovou pneumatiku Battlecross E50 pro endurové soutěže, byla dostupná jen v USA a Kanadě. V současné době je už k mání i na evropském trhu.

3D simulace

Při jejím vývoji Bridgestone využil 3D simulaci pro optimalizaci tvarů a rozmístění bloků dezénu. A povedlo se. Nové pneumatiky i díky tomu nabízejí výbornou trakci a vynikající jízdní vlastnosti na nejrůznějších druzích povrchů.

Technologie Castle Block

Technici navíc do vývoje zapojili patentovanou technologii Bridgestone Castle Block, pro efektivní adhezi na jinak velmi kluzkém, vodou nasáklém povrchu, například i s vystupujícími kameny, ležícími kmeny stromů a podobně. Dezén s technologií Castle Block totiž obsahuje, mimo běžné bloky, i bloky doplňkové, konvexní - tedy natočené směrem ven.

Zvýšil se tak počet záběrových hran, a tím i tlak na styčnou plochu pneu s kluzkým povrchem. Výsledkem je ještě výraznější přilnavost. A speciální hrany mezi bloky dezénu, takzvaný „bunkr,“ zajišťují ve finále mimořádnou trakci dokonce i v takových momentech, kdy je třeba některý z bloků do měkkého povrchu již zcela zabořen. Pneumatiky rovněž dostaly novou, optimalizovanou dvojvrstvou směs.  

Legálně i na veřejnosti

Podstatná je také skutečnost, že pneu Bridgestone Battlecross E50 získala homologaci DOT, a lze s ní tedy bez problémů, legálně, jezdit i na veřejných komunikacích. A co je ještě důležité - splňuje pravidla FIM, tedy Mezinárodní federace motocyklistů (Fédération Internationale de Motocyclisme), která limitují hloubku drážek zadních pneumatik na maximálních 13 milimetrů. To proto, aby nemohly při jízdě příliš rozrývat povrchové vrstvy půdy, a tím neúnosně poškozovat přírodu.

25.04.2019
autor: Ivan Mašek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
174x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

První pneumatiky Nexen ze Žatce

Zájem o pneumatiky Nexen v Evropě stále roste. I proto vznikla v Česku nová továrna.
Celý článek

Pylová „hrozba“ mezi námi

Jak ochránit karosérie automobilů před žlutým práškem v klidu a pohodě? Jarní voda to jistí. Třeba.
Celý článek

Zatahujete parkovací brzdu? A kdy je to potřeba?

Parkovací brzda patří k důležitým bezpečnostním prvkům automobilu. Jen ji umět správně použít.
Celý článek

Dojíždět nebo nedojíždět? Toť otázka!

Jízda v létě se zimními pneumatikami je prostě riskantní. I když zákon to vlastně neřeší.
Celý článek
Zpět na výpis