Nahoru
Dolu
Zaškrtněte kategorii, ve které chcete hledat.
KontaktyAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
181x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
4
Celkové hodnocení:
Články

Nové motocyklové pneumatiky

Dunlop SportSmart Mk3

Odborníci se mýlili. Dosud totiž trvali na tom, že jakékoli snahy o zvýšení přilnavosti motocyklových pneumatik za mokra, budou mít současně za následek o to horší přilnavost za sucha. Z omylu je vyvedli až technici společnosti Dunlop. U zbrusu nové pneumatiky SportSmart Mk3.

Důkladné testy

Výsledky důkladných testů nových pneumatik SportSmart Mk3 na zkušebním okruhu Dunlop ve francouzském Mirevalu, očekávání vývojářů jen potvrdily. Prokázaly, že dosahují až o 20 procent vyšší přilnavost za mokra než předchozí řada, ale současně se přilnavost na suchu zvýšila o více než 23 procent. A to díky kombinaci různých výrobních postupů, včetně nových směsí v ramenní oblasti, i pryskyřice pro vyšší přilnavost za mokra. Podstatnou roli samozřejmě sehrálo využití nejmodernějších technologií společnosti Dunlop, tedy Hi Silica nebo Fine Carbon, včetně nových konstrukčních prvků.

Pneumatiky SportSmart Mk3 dostaly také směs Multi-Tread (MT), se třemi různými vrstvami na zadní pneumatice, což jezdcům dává i ve složitých podmínkách pocit opravdu jisté jízdy. Nabízejí výjimečnou ovladatelnost za všech podmínek, rychlý nástup provozní teploty i v chladnějším počasí, rovnoměrnější opotřebovávání, a tím i mnohem delší životnost.

Systémy Dunlop CTCS a JLB

Systém kontroly pnutí v kostře, kterou Dunlop nazývá  Carcass Tension Control System (CTCS), potom hlídá rozložení jejího zatížení, technologie bezešvého pásu Dunlop JLB, zase poskytuje dodatečné posílení. I proto je jízda i při vysokých rychlostech stabilní a předvídatelná. Vše navíc doplňuje jiný tvar konstrukce pneumatik. Na rozdíl od stávajících hypersportovních pneu především pro silnice, jako třeba model SportSmart2 Max, nesou SportSmart Mk3 nový profil, který, mimo jiné, zvětšuje stopu v zatáčkách.

Absolutní špička

Pneumatiky SportSmart Mk3 se tak v hypersportovní modelové řadě Dunlop řadí na absolutní špičku. Vedle modelů SportSmart TT (použití 50/50 - silnice/okruh), D212 GP Racer (track days - volné jízdy na okruhu), a GP Pro D213 (nejvyšší řada pneu schválených i pro jízdu na silnici).

06.04.2019
autor: Ivan Mašek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
181x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
4
Celkové hodnocení:
Podobné články

První pneumatiky Nexen ze Žatce

Zájem o pneumatiky Nexen v Evropě stále roste. I proto vznikla v Česku nová továrna.
Celý článek

Pylová „hrozba“ mezi námi

Jak ochránit karosérie automobilů před žlutým práškem v klidu a pohodě? Jarní voda to jistí. Třeba.
Celý článek

Zatahujete parkovací brzdu? A kdy je to potřeba?

Parkovací brzda patří k důležitým bezpečnostním prvkům automobilu. Jen ji umět správně použít.
Celý článek

Dojíždět nebo nedojíždět? Toť otázka!

Jízda v létě se zimními pneumatikami je prostě riskantní. I když zákon to vlastně neřeší.
Celý článek
Zpět na výpis