Nahoru
Dolu
Zaškrtněte kategorii, ve které chcete hledat.
KontaktyAutoMotoČtyřkolkaServisBlog
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovory
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
84x
Článek zobrazen:
Články

Čerstvé přírůstky mezi automobilovými pneumatikami

Hankook Ventus Prime 3 a Ventus S1 evo 3

Jihokorejský Hankook dodává své pneumatiky do originální výbavy automobilů společnosti Ford Motor Company od roku 1999. Napříč celým portfoliem, tedy od fiest až po mustangy. Nyní k nim přibyl i Ford Focus Active. Dostane už z prvovýroby pneumatiky Hankook Ventus Prime 3.

Hankook Ventus Prime 3

A ne náhodou. Nový  Focus Active totiž využívá při jízdě celou řadu inteligentních technologii, včetně volitelných režimů pohonu. A pneumatiky Ventus Prime 3 k jeho kvalitním jízdním vlastnostem výrazně přispívají.  Při jejich vývoji se v Evropském výzkumném a vývojovém centru Hankook v německém Hannoveru věnovali především trakčním a brzdným vlastnostem, a to zejména na mokrých komunikacích. Vylepšením asymetrického dezénu navíc zvětšili o deset procent styčnou plochu s vozovkou, což významně přispělo k mimořádně bezpečné a spolehlivé jízdě. Čtyři široké obvodové drážky potom rychleji odvádějí vodu, a optimalizují jízdní vlastnosti na mokrých i suchých vozovkách. Pneumatiky pro Focus Active dodává Hankook od prosince 2018, zatím v rozměrech  215/50 R18 V a 215/55 R17 V.

Hankook Ventus S1 evo 3

Hankook představil začátkem března také novou pneumatiku Ventus S1 evo 3 pro osobní automobily a SUV. A stejně jako u ostatních modelů značky se vývojáři zaměřili především na bezpečnost jízdy, přilnavost k mokré vozovce, a snadnou ovladatelnost. Pneumatiky Ventus S1 evo 3 využívají nové přírodní pryskyřice v běhounové směsi s vyšším podílem siliky, a to díky speciální technologii míchání pro co nejlepší spojení částic polymerů a plnidel.

To vede k citelnému zkrácení brzdné dráhy na mokré vozovce, i ke snížení valivého odporu o další 2,5 procenta, na jehož redukci se podílí i nová směs bočnic.

Další vylepšení

 

Nová je i ochranná vrstva nárazníkových pásů z aramidových kompozitních vláken, zajišťující lepší jízdní stabilitu i delší životnost díky nižšímu zahřívání. Zkosené hrany středových bloků zase zvětšují styčnou plochu při velkém zatížení. A široké, velmi tuhé vnější bloky asymetrického dezénu jsou ještě zpevněny takzvanými spojovacími můstky pro lepší stabilitu v zatáčkách. Vykrojené vnější drážky, převzaté z modelu Ventus S1 evo, spolu s optimalizovanými čtyřmi obvodovými drážkami, navíc účinně předcházejí aquaplaningu.

Výroba v Maďarsku

Vývoj pneumatiky Ventus S1 evo 3 probíhal z velké části v Evropském centru pro výzkum a vývoj Hankook, ale i v dalších výzkumných střediscích společnosti. Výrobu zajišťuje moderní závod v maďarském Rácalmási, a to ve více než 72 rozměrech.

14.03.2019
autor: Ivan Mašek
Podobné články

Špičková gastronomie s vůní pneumatik

Michelin nejsou jen pneumatiky. I Michelin Guide je světovým fenoménem. Přes gastronomii.
Celý článek

STK pod kontrolou

Loňská novela silničního zákona. Stáčení tachometrů za půl milionu. A STK ztrácejí monopol.
Celý článek

Čerstvé přírůstky mezi automobilovými pneumatikami

Ford Focus Active dostává pneumatiky od Hankooku již z výroby, další model se představuje právě teď.
Celý článek

Michelin a pneumatiky ze dřeva

Michelin má dřevěné pneumatiky. Blíží se konec přezouvání? Možná za dvacet let...
Celý článek
Zpět na výpis