Jihokorejský Hankook dodává své pneumatiky do originální výbavy automobilů společnosti Ford Motor Company od roku 1999. Napříč celým portfoliem, tedy od fiest až po mustangy. Nyní k nim přibyl i Ford Focus Active. Dostane už z prvovýroby pneumatiky Hankook Ventus Prime 3.
A ne náhodou. Nový Focus Active totiž využívá při jízdě celou řadu inteligentních technologii, včetně volitelných režimů pohonu. A pneumatiky Ventus Prime 3 k jeho kvalitním jízdním vlastnostem výrazně přispívají. Při jejich vývoji se v Evropském výzkumném a vývojovém centru Hankook v německém Hannoveru věnovali především trakčním a brzdným vlastnostem, a to zejména na mokrých komunikacích. Vylepšením asymetrického dezénu navíc zvětšili o deset procent styčnou plochu s vozovkou, což významně přispělo k mimořádně bezpečné a spolehlivé jízdě. Čtyři široké obvodové drážky potom rychleji odvádějí vodu, a optimalizují jízdní vlastnosti na mokrých i suchých vozovkách. Pneumatiky pro Focus Active dodává Hankook od prosince 2018, zatím v rozměrech 215/50 R18 V a 215/55 R17 V.
Hankook představil začátkem března také novou pneumatiku Ventus S1 evo 3 pro osobní automobily a SUV. A stejně jako u ostatních modelů značky se vývojáři zaměřili především na bezpečnost jízdy, přilnavost k mokré vozovce, a snadnou ovladatelnost. Pneumatiky Ventus S1 evo 3 využívají nové přírodní pryskyřice v běhounové směsi s vyšším podílem siliky, a to díky speciální technologii míchání pro co nejlepší spojení částic polymerů a plnidel.
To vede k citelnému zkrácení brzdné dráhy na mokré vozovce, i ke snížení valivého odporu o další 2,5 procenta, na jehož redukci se podílí i nová směs bočnic.
Nová je i ochranná vrstva nárazníkových pásů z aramidových kompozitních vláken, zajišťující lepší jízdní stabilitu i delší životnost díky nižšímu zahřívání. Zkosené hrany středových bloků zase zvětšují styčnou plochu při velkém zatížení. A široké, velmi tuhé vnější bloky asymetrického dezénu jsou ještě zpevněny takzvanými spojovacími můstky pro lepší stabilitu v zatáčkách. Vykrojené vnější drážky, převzaté z modelu Ventus S1 evo, spolu s optimalizovanými čtyřmi obvodovými drážkami, navíc účinně předcházejí aquaplaningu.
Vývoj pneumatiky Ventus S1 evo 3 probíhal z velké části v Evropském centru pro výzkum a vývoj Hankook, ale i v dalších výzkumných střediscích společnosti. Výrobu zajišťuje moderní závod v maďarském Rácalmási, a to ve více než 72 rozměrech.