Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
13384x
Článek zobrazen:
10x
Hodnoceno:
3.5
Celkové hodnocení:
Články

Zimní nebo celoroční pneumatika

zimní nebo celoroční pneumatika

S úsměvem na tváři si vzpomínám na mou první zimu za volantem, kdy mi tenkrát táta koupil na Favorita nové letní pneu a společnost byla obecně přesvědčena, že je to dobrý nápad. On taky tehdy byl, protože ještě v devadesátých letech prostě pneumatiky letní vypadaly dost podobně, jako hit posledních roků, tedy pneumatiky celoroční. Jejich vzorek byl kombinací dnešní letní a zimní gumy a směs na tom vlastně byla podobně. A teď jsem s lehkou nostalgií popřípadě historickou osvětou, velmi stručně představil právě charakteristické znaky celoročních pneumatik. Jak to s nimi tedy je? Jak fungují v létě nebo v zimě? Kolik stojí? Co vydrží? Jsou bezpečné? Je tu řada otázek a já se pokusím na všechny odpovědět.
zimní nebo celoroční pneumatika
 


K ukončení úvah o celoroční pneumatice bych si rovnou dovolil vyzvat ty, kteří mají velmi vysoký roční nájezd kilometrů, žijí na horách nebo vyznávají mimořádně dynamickou jízdu. Pokud totiž najíždíte ročně třeba 60 000 km a víc, tak v závislosti na jízdním stylu, budete velmi pravděpodobně během roku stejně přezouvat z důvodu opotřebení pneu. Pokud jezdíte opravdu rychle, celoroční pneumatiky neuspokojí Váš apetit a sáhněte raději po kvalitních letních sportovních pneumatikách a jejich zimnímu ekvivalentu. No a pokud bydlíte v horách, kde se běžně brodíte sněhem až po nápravy, tak vás opět kompromisní řešení celoročních pneumatik neuspokojí a v extrémních podmínkách to může být ten rozdíl, zda projedete nebo uvíznete. Pak ale zbývá ještě početná skupina, která je podle mého soukromého odhadu rozhodně většinová a ta může být z celoročních pneumatik nadšená. Zejména díky logicky se nabízejícímu faktu. Tedy, že mezi zimou a létem není potřeba přezouvat a vy se tak vyhnete každoročnímu přetlaku v pneuservisech na jaře a na podzim. Ušetříte tím pádem i nemalé peníze, zejména pokud nevlastníte dvě kompletní sady kol včetně ráfků. Dalším faktem je, že pokud máte podprůměrný kilometrový nájezd, tak se úspora za každoroční sezónní přezouvání sčítá během let. Nesmíme zapomenout ani na to, že zimní pneumatiky jsou po 4 letech od zakoupení fakticky nepoužitelné, protože jejich směs vlivem stárnutí rapidně ztrácí původní vlastnosti a pamatuje na to i zákon, který takové gumy neschvaluje. Jenže i letní pneumatika po stejné době provozu začne své původní schopnosti ztrácet, ale jedná se o proces pomalejší a méně dramatický. Takže pokud jezdíte málo, gumy vám na autě zestárnou, aniž byste jejich vzorek opotřebovali a stejně je povinné nebo minimálně vhodné, je vyměnit. A zase tady máme peníze, které letí komínem. Pokud tedy zrovna nechceme riskovat výrazné snížení bezpečnosti. Tady už začíná ta celoroční pneumatika dávat smysl, že? Faktem je, že obecně jsou celoroční pneumatiky o malinký kousek dražší, než ekvivalentní letní či zimní guma. Z toho vyplývá, že většině lidem se koupě celoročních pneu vyplatí. Celoroční pneumatiky jsou chytrou kompromisní volbou mezi cenou a kvalitou. Přesně pár takových jsme si pro vás dnes připravili jako tip. Ono totiž není třeba se bát některých méně známých značek. Vždyť i nejslavnější gumárenské fabriky často produkují v Číně. Tak proč rovnou nekoupit třeba právě čínskou značku, která svými výrobky dosahuje podobných výsledků, avšak bez cenového navýšení za prestiž značky získanou evropskou produkcí v minulém století?
 
Než tedy přistoupím ke konkrétním doporučením, tak shrnu prokazatelné přínosy celoroční pneumatiky. Vyloučením specifické skupiny, pro kterou celoroční guma dobrá volba není, jsem přesvědčen, že pro zbytek lidí vhodná je a jen se liší jejich ekonomický přínos. Ten si každý může zhodnotit individuálně na základě již získaných i právě přicházejících informací. Celoroční guma je v podstatě ideální volbou pro městské zimy s minimem sněhu, které jsme často v posledních letech vídali. Jsou totiž lepší než zimní i letní v teplotách kolem nuly, jsou nejlepší na mokru a v menší vrstvě řídké prosolené břečky. Ztrácí však na letní pneumatiky ve vysokých teplotách a na zimní v těch opravdu nízkých. Jenže díky klimatickým změnám nás nejspíš tuhé mrazy a hromady sněhu už tak často nepotkají a tak se jejich nejsilnější stránky jen zvýrazní. A tak zbývá zohlednit při jízdě trochu delší brzdnou dráhu za jiných teplot, než kolem nuly a můžeme s ní žít spokojeně celý rok. Ano, ta guma nikdy nebude tak dobrá v létě, jako letní a v zimě, tak jako zimní. Ale pokud navíc průměrný řidič najíždí kolem 15 tisíc kilometrů ročně, tak na této pneu s průměrným jízdním stylem může najet 60 000 km a to přesně vychází na 4 roky, kdy je potřeba z důvodu životnosti směsi gumu stejně vyměnit. Takže pro průměrného řidiče je to naprosto ideální volba.

zimní nebo celoroční pneumatika
 


A jakou celoroční gumu by si tedy měl takový průměrný řidič vybrat? Jak už jsem nastínil, chytrá volba není jen volba celoroční pneumatika jako koncept, ale i konkrétní výběr modelu a značky. Přesto chápu, že pro někoho je zimní pneumatika nutnost, pokud třeba na hory rád jezdí lyžovat a tak přidám před nadcházející zimou i pár tipů na striktně zimní obutí. Protože máme výrazné zkušenosti v tomto oboru, můžeme doporučit i z vlastní zkušenosti něco, čeho by se člověk bez možnosti srovnání a hlubokých znalostí mohl bát. Z neznalosti se tomu zbytečně vyhýbat za cenu vyšších nákladů na pořízení dobré celoroční gumy. Například společnost Goodride patří mezi 10 největších producentů pneumatik na světě navzdory tomu, že u nás o ní má hlubší povědomí jen hrstka řidičů. Výrobní závod je moderní a používá špičkové vybavení, takže pneumatiky samozřejmě splňují veškeré evropské standardy a regule. Co víc, ty gumy perfektně fungují, ale za znatelně lepší cenu. Takže třeba Goodride Z401 dává skvělý kompromis pro jízdní vlastnosti i bezpečnost po celý rok a přitom ta cenovka.
 
 

zimní nebo celoroční pneumatika
 
 
Jako chytrou zimní alternativu můžeme doporučit od stejného výrobce třeba Goodride Snowmaster SW608 jsou takovou chytrou volbou pro dodávky, SUV i osobáky. Speciální směs má za výsledek nízkou hlučnost, skvělou stabilitu i ve vysoké rychlosti a přitom udržení skvělých jízdních vlastností při širokém pásmu teplot. Samozřejmě lepší jízdní vlastnosti na hlubokém sněhu a ledu, díky jejich zimnímu zaměření.
 
 
zimní nebo celoroční pneumatika
 
 
Maxxis WP6 Premitra Snow
Maxxis WP6 Premitra Snow Pevná konstrukce dává výbornou odolnost proti poškození a propíchnutí, což se v zimě opravdu hodí, protože spousta nástrah se do sněhu schová. Unikátní směs s vysokým podílem siliky dává skvělé vlastnosti i na mokru a za všech podmínek, které zima přináší. A kdo je Maxiss? Thaiwanská společnost založená v roce 1967, Maxxis WP6 Premitra Snow , která aktuálně dodává do 180 zemí světa, kde se proslavila zejména pro svou vysokou kvalitu v poměru k ceně. A konkrétně Maxiss WP6 se vyznačuje zejména vysokým kilometrovým nájezdem.
zimní nebo celoroční pneumatika

 
Maxiss AP3 Premitra Allseason
 Maxiss AP3 Premitra Allseason, pneumatika má charakteristiku sportovně laděné celoroční gumy, Maxiss AP3 Premitra Allseason která je mimořádně silná na mokru a schopna podávat vysoké výkony za velmi rozličných tepelných podmínek. Navíc vyniká v rámci kategorie nízkou spotřebou paliva.
 
zimní nebo celoroční pneumatika


 
Sebring Snow
Značka si své jméno taky teprve buduje, byť spadá pod koncern Michelin a její produkce probíhá v Evropě a splňuje podmínky pro udržitelnou výrobu UNECE (United Nation Economic for Europe). Obavy z nekvality jsou zde tedy liché a cena je obecně více než příznivá! Stejně tak čistě zimní model Sebring Snow, reaguje na potřeby běžného řidiče a zaměřuje se na špičkové jízdní vlastnosti na mokru i na prosolené břečce. Toho bylo dosaženo díky velmi moderní konstrukci lamel, které umožňují špičkový odvod vody, ale zároveň i skvělé vlastnosti na sněhu a ledu.   
 
zimní nebo celoroční pneumatika
 
 
Sebring All Season
Opět skvělý poměr ceny a výkonu. Silnou stránkou Sebring All Season je stejně jako u zimní verze použití na mokru díky konstrukci lamel. Vysoký podíl siliky ve směsi má samozřejmě také svůj podíl a to je, excelentní ovládání na mokrých silnicích. Velmi dobrý grip v rámci své třídy však nabízí za každých podmínek. Sebring All Season  je klasická celoroční pneumatika za dobré peníze s velmi komfortním projevem.

 

zimní nebo celoroční pneumatika
 

01.09.2022
autor: Redaktor
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
zimní nebo celoroční pneumatika
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
13384x
Článek zobrazen:
10x
Hodnoceno:
3.5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis