Nahoru
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
321x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?

Kolik nových děr vzniklo na našich silnicích po letošní zimě, nespočítá asi nikdo. Nicméně specializované internetové stránky mají v evidenci, aspoň těch nejhorších, stále tisíce a tisíce.

Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
   

Vlažné tempo

Počty se sice neustále mění, ale i tak se dlouhodobě pohybují okolo sedmi až osmi tisícovek. A silničáři je ani nestíhají opravovat. Ostatně, kdy vlastně něco stíhali?

Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?

Věci se navíc mění jen pomalu, i když odborníci soustavně kritizují velmi vlažné tempo oprav, i trvalý nedostatek financí. A jak poškození vozovek přibývá, stav silnic především druhých a třetích tříd se celkově jen zhoršuje.

Ještě horší, než jsme čekali!

Úplně nejčerstvější žebříček kvality silnic v celoplanetárním měřítku, který sestavuje Světové ekonomické fórum (WEF), zatím není kvůli koronavirové pandemii k dispozici, nicméně podle posledních dostupných údajů, jsou nejlepší Spojené arabské emiráty, Singapur a Švýcarsko. České republice patřila 74. příčka, když za námi zůstal „jen“ Egypt, Pákistán, nebo Ghana, a „porazili,“ jsme, namátkou, ještě třeba Maltu, Bulharsko i Bangladéš, ale to je opravdu slaboučká útěcha.  

Kdo zaplatí škody?

S jarními opravami už silničáři leckde začali, tím ovšem možnost, že do nějakého výmolu vjedete, nemizí. Navíc podle pojišťoven průměrná výše škod opět vzrostla. A „desítka,“ jako před lety, už zřejmě stačit nebude. Díky stoupajícím cenám za opravy poškozených závěsů kol, proražených gum, poničených senzorů a podobně. Kdo ale škody zaplatí? Z povinného ručení to nebude.

Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?

Vztahuje se totiž jen na ty, které způsobíte jiným řidičům, ne sobě. Újmy na vlastním vozidle, tak pokrývá, bez spoluúčasti, až havarijní pojištění. Nebo připojištění sjednané po tyto případy. Ovšem jen tehdy, pokud díra ve vozovce nebyla dostatečně označená příslušnými dopravními značkami.

Tíha důkazů

V takovém případě raději vždy volejte Policii ČR. Jinak mějte na paměti, že veškeré dokazování toho, co se stalo, tak zůstane jen a jen na vás, a vaší důslednosti. Následně můžete škodu vymáhat po vlastníkovi dané komunikace. U dálnic a rychlostních silnic je jimi Ředitelství silnic a dálnic, ostatní jsou většinou v majetku krajů nebo obcí.

Nelehké souboje s paragrafy

Když se budou z odpovědnosti vytáčet, s cílem nic nezaplatit, což bývá docela často, přichází na řadu soudní řízení. A nelehký souboj ve spleti paragrafů. Proto je tak důležitý policejní protokol a vůbec co nejpodrobnější dokumentace celé události. S detailními fotkami jak díry samotné, tak i nejbližšího okolí, samozřejmě včetně poškozeného vozidla…

Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?

Zajistěte si svědky, máte-li jaké. Vaše šance podstatně vzrostou, a před soudem můžete i obstát. Ale pozor! Pokud bude poškozený úsek dostatečně označený, a vy do něj přesto vjedete, na náhradu škody nemáte nárok. Od nikoho. Vzhledem k obligátnímu „nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky.“

31.03.2021
autor: Ivan Mašek
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Tisíce děr na silnicích. Kdo zaplatí škody?
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
321x
Článek zobrazen:
2x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Rez - tichý nepřítel

Ochrana plechových dílů proti korozi se za poslední léta výrazně zlepšila. Přesto je rez stále naším nepřítelem.
Celý článek

Elektromobilita v Česku. Jak jsme na tom?

Mezi ekologickými osobními auty vede pohon na LPG, nebo na CNG. Ryzích elektromobilů máme asi jen 7 000. Málo, ne?
Celý článek

Omnibus II a prohlídky na STK

Propadlá „technická“ v časech koronavirové pandemie? Mrkněte se, jestli se vás týká Omnibus I nebo II…!
Celý článek

Řídíte s rukou v sádře? Co na to strážci zákona?

Máte zlomenou třeba ruku, a chystáte se usednout za volant, nebo za řídítka? Dobře si to rozmyslete! Protože…
Celý článek
Zpět na výpis