Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Dunlop cashback 2024
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3405x
Článek zobrazen:
3x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

Sedm stupňů Celsia!

Určitě nemusíme připomínat, že od začátku listopadu do konce března jsou řidiči povinni mít zimní gumy obuté na všech čtyřech kolech svého automobilu. S minimální hloubkou dezénu čtyři milimetry. Samozřejmě – pokud nastanou zákonem dané povětrnostní podmínky.

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

Ale kdy začít přezouvat?

Ano - kdy vlastně v našich středoevropských klimatických podmínkách začít s přezouváním z letních gum na zimní? Výrobci pneumatik shodně prohlašují, že prý nejlépe ve chvílích, kdy teplota vzduchu dlouhodobě klesá pod 7° Celsia. Proč ale zrovna sedm stupňů?

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

Není to snad jen prostý marketingový trik, jak zvýšit prodeje? Podle klimatologů rozhodně není. Teplotu nižší než 7° Celsia, jako rozhodující pro obutí zimních pneumatik, s vážnou tváří doporučují také. Bez ohledu na aktuální stav silnic. A to na základě dlouhodobých měření třeba Českého hydrometeorologického ústavu. V našich zeměpisných šířkách totiž pravidelně klesá průměrná teplota právě pod 7° Celsia vždy od začátku října do konce března. Proto také směsi zimních pneumatik jsou speciálně namíchány tak, aby měly dobrou přilnavost k vozovce právě při teplotách pod 7° Celsia a nižších, kdy už letní gumy ztrácejí své bezpečné jízdní vlastnosti.

Když nikam nejezdíte…

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

Zákon sice ukládá motoristům povinnost mít v daném období na vozidlech kategorie M nebo N obuté zimní pneumatiky. Současně však musí, obecně řečeno, na pozemních komunikacích ležet souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy. Což na druhou stranu znamená, že své auto nemusíte obouvat do „zimáků“ za každou cenu.

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

V případech, kdy v zimě nikam jezdit nebudete, nebo když taková situace na silnicích nenastala, a v dohledné době ani nenastane. Samozřejmě s výjimkou těch silničních úseků, kde značka „zimní výbava“ povinné zimní pneumatiky zkrátka vyžaduje. Za její nerespektování mohou policisté uložit řidičům v blokovém řízení pěknou pokutu, a případně i zakázat další jízdu.

Nesporné výhody

Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu

Nicméně výhody zimních pneumatik jsou nesporné. Vyrábějí se ze speciálních, měkčích směsí právě pro optimální jízdní vlastnosti při nízkých teplotách. Mají výrazněji lamelovaný dezén, včetně hlubších kanálků pro odvod vody a sněhové břečky, a mimo jiné zvyšují jejich přilnavost nejen při rozjezdech na sněhu a ledu, ale i při brzdění. A - aby toho nebylo málo, zimní pneu se chovají mnohem jistěji než letní i na mokru; jejich dezén lépe drží stopu.

Motorky, vozíky, rezerva?

Jen dodejme, že povinnost obouvat zimní pneumatiky platí pouze pro čtyřkolová vozidla určená pro přepravu lidí nebo nákladu. Nevztahuje se tedy třeba na motorky, skútry, mopedy, dvoukolové přívěsy, a ani na rezervu, pokud ji stále vozíte v kufru.

31.10.2019
autor: Ivan Mašek
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Rozhodující teplota pro obouvání zimních pneu
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3405x
Článek zobrazen:
3x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Lamborghini Huracan končí výrobu

Automobilka Lamborghini se loučí s modelem Huracán a vyrábí limitovanou edici tohoto vozu.
Celý článek

Bridgestone žaluje Apollo Vredestein

Společnost Bridgestone podala žalobu na indicko-nizozemský Apollo Vredestein kvůli značce pneu Pinza.
Celý článek

Novinka na trhu: Nordman Solstice 4

Nokian přišel s řadou Nordman už v roce 2004, nicméně vloni ji znovu oživil jako svou nezávislou značku.
Celý článek

Vítěz testů: PremiumContact 7

Nadprůměrné výkony na suché i mokré vozovce, jistá a bezpečná jízda. Skvělá vizitka novinky od Continentalu.
Celý článek
Zpět na výpis